Podpisnika memoranduma, Ši Džinping in Giuseppe Conte. Foto: EPA

Memorandum predvideva sodelovanje na področjih logistike, infrastrukture, investicij, financ in okolja. Peking se med drugim ozira za naložbami v italijanskih pristaniščih v Trstu in Genovi, ki ponujata preprost dostop do evropskih trgov.

Italija pričakuje, da bo okrepila gospodarsko sodelovanje s Kitajsko. Potencial za povečanje italijanskega izvoza na Kitajsko in vlaganje denarja v razpadajočo italijansko infrastrukturo je za Italijo po poročanju Al Džazire v teh časih še posebej privlačen predlog, saj ima država velik dolg in je konec lanskega leta padla v recesijo.

Evropa dviguje obrvi nad sodelovanjem Italije pri gradnji Nove svilne poti

Državi sta podpisali še 29 trgovinskih sporazumov v vrednosti 20 milijard evrov na področjih tehnologije, energije in turizma.

Kitajska v okviru tisoč milijard dolarjev vrednega projekta financira gradnjo pomorskih, železniških in cestnih povezav v Aziji, Afriki in Evropi. Projekt nove svilne poti teži h krepitvi trgovinskih in naložbenih povezav Kitajske s preostalim svetom in utrjuje njen položaj svetovne gospodarske velesile.

Čeprav je sporazum nezavezujoč, zahodne zaveznice Italije niso navdušene nad gospodarskim sodelovanjem Rima in Pekinga. Čeprav je podobne memorandume s Kitajsko pred Italijo podpisalo še 12 drugih članic EU-ja, pa je Italija prva podpisnica iz skupine G7, poroča Al Džazira.

Kritiki svarijo pred kitajsko diplomacijo "dolžniških pasti"

Delegaciji sta podpisali še trgovinske sporazume v vrednosti 20 milijard evrov. Foto: EPA

Kritiki Peking obtožujejo, da gre pri projektu za diplomacijo "dolžniških pasti" in da svoje vojaške interese prikriva kot trgovinske. Leta 2017 je bila Šrilanka prisiljena Pekingu izročiti nadzor nad strateškim pristaniščem, potem ko ni mogla odplačati svojih kitajskih upnikov. Od takrat so se nekatere države zaradi nevzdržnega bremena dolgov distancirale od projekta En pas ena pot, še navaja Al Džazira.

Italijanski premier Conte je že pred Šijevim obiskom zavrnil pomisleke in dejal, da ni nobenih tveganj. "Za Italijo je sodelovanje s Kitajsko pri projektu En pas, ena pot popolnoma gospodarske in trgovinske narave, popolnoma združljivo z našim položajem v atlantskem zavezništvu in EU-ju," je povedal. Italijanski predsednik Sergio Mattarella je na petkovem srečanju s kitajskim kolegom poudaril, da je "italijanski prispevek k novi svilni poti odločilnega pomena". Ši se bo po obisku v Italiji odpravil še v Monako in Francijo.

Di Maio podpira dogovor, Salvini kritičen do Kitajske

Minister za gospodarstvo in vodja Gibanja petih zvezd Luigi Di Maio je v petek pozdravil gospodarsko sodelovanje s Kitajsko. Notranji minister in vodja Lige Matteo Salvini je bil bolj kritičen. "Nihče mi ne bo govoril, da je Kitajska država svobodnega trga. Vseeno sem zadovoljen glede obiska kitajskega predsednika in morebitnega trgovanja pod enakimi pogoji," je dejal danes.

Kitajska krepi svoj položaj v Evropi