Zaradi strahu pred okoljsko škodo proti projektu hitre železnice protesti potekajo že več let. Foto: EPA

Medtem ko Gibanje petih zvezd železnici nasprotuje, ker da je okoljsko sporna in finančno nerentabilna, jo Liga zagovarja, češ da bi Italijo bolje povezala z Evropo, kar da bi bilo dobro za gospodarstvo.

Kot je za Radio Slovenija poročal Janko Petrovec, premier Giuseppe Conte v koristnost investicije ni prepričan. Zato meni, da mora vlada o svojih dvomih seznaniti Francijo in Evropsko unijo in da morajo z njima začeti razpravo o analizi stroškov.

Gibanje petih zvezd je popustilo že pri dveh okoljsko občutljivih infrastrukturah. Tako je dovolilo gradnjo Čezjadranskega plinovoda TAP in ohranilo hudega onesnaževalca v Tarantu, jeklarno multinacionalke Arcelor Mittal. Zato vztraja pri nasprotovanju hitri železnici, saj so v stranki prepričani, da bo to ustavilo padec volilne podpore in ohranilo njen strateški položaj do Lige.

Kaj bo s hitro železnico Torino-Lyon?

Prometno ministrstvo, ki ga nadzoruje, je opravilo analizo koristnosti nove železnice, ki ugotavlja, da bo ta nerentabilna. Toda pri Ligi in v opoziciji ji očitajo pristranskost. Med izgube, denimo, vključuje izpad od cestnin, zaradi preusmeritve tovora na tire.

Salvini: Izvoljen sem, da bi gradil

"Razumem različna stališča, a nisem bil izvoljen, da bi ustavil gradnje, ampak da bi gradil infrastrukturo, ki jo je levica dolgo zavirala," je dejal vodja protipriseljenske Lige in notranji minister ter namestnik premierja Matteo Salvini.

Francija se je medtem spet zavzela za dokončanje železnice. Mešano podjetje, odgovorno za gradnjo 57-kilometrskega predora, naj bi prihodnji teden vsemu navkljub sprožilo koncesijske natečaje, ki bodo omogočili črpanje evropskih subvencij. Po mnenju analitikov bosta vladna partnerja v Rimu z dokončno odločitvijo, ki bi ne glede na izid lahko sprožila vladno krizo, zavlačevala vsaj do majskih volitev v Evropski parlament.