Tobačna industrija v Švici ne bo več sponzorirala dogodkov, ki se jih udeležujejo mladoletni. Foto: EPA
Tobačna industrija v Švici ne bo več sponzorirala dogodkov, ki se jih udeležujejo mladoletni. Foto: EPA

S tem bo vlada implementirala odločitev, ki so jo volivci podprli na lanskem referendumu, ko je februarja 57 odstotkov sodelujočih na referendumu podprlo zaščito mladih pred oglaševanjem tobačne industrije.

Vlada bo tako okrepila že sicer načrtovane omejitve o oglaševanju tobačnih izdelkov na krajih, kjer se zadržujejo mladi. Novi zakoni bodo začeli veljati od sredine leta 2026, že prihodnje leto pa bodo v veljavi strožje omejitve glede oglaševanja tobačnih izdelkov in e-cigaret. To bo najbolj vplivalo na tiskane medije, spletno oglaševanje in festivale.

Kot je navedla vlada, v Švici vsako leto zaradi kajenja predčasno umre 9500 ljudi, kar pomeni, da je kajenje eno največjih težav javnega zdravstva.

"Tobačni izdelki povzročajo tudi številne druge bolezni, zdravljenje pa je ocenjeno na 3,1 milijarde evrov letno," je še sporočila vlada in dodala, da oglaševanje tobačnih izdelkov igra pomembno vlogo pri odločitvi za kajenje.

Podatki za lani kažejo, da je v obdobju enega meseca cigarete kadilo 6,9 odstotka najstnikov, starih od 11 do 15 let, med starimi od 15 do 24 let pa jih je elektronsko cigareto vsaj enkrat na mesec kadilo 5,7 odstotka.

Poleg prepovedi oglasov za tobačne izdelke v tiskanih medijih, trgovinah in na dogodkih, ki jih obiskujejo mladi, bodo prepovedana tudi sponzoriranja dogodkov, na katerih so mlajši od 18 let. Spletno oglaševanje bo dovoljeno, ob pogoju nadzora starosti uporabnikov, ki lahko vidijo določene vsebine.