Googlov brskalnik na mesec bralce na spletne strani medijev usmeri kar 24-milijardkrat. Foto: Reuters
Googlov brskalnik na mesec bralce na spletne strani medijev usmeri kar 24-milijardkrat. Foto: Reuters

Demokratski in republikanski kongresniki pripravljajo predlog, po katerem bi medijskim hišam zagotovili možnost kolektivnega pogajanja s tehnološkimi velikani glede delitve oglasnih prihodkov in drugih zadev.

Google je v četrtek odprl spletno stran, na kateri opozarja, da je eden največjih podpornikov novinarstva z oglasnimi prihodki kot tudi pristojbinami za licence za objave medijskih vsebin. Googlov brskalnik bralce na spletne strani medijev usmeri kar 24-milijardkrat na mesec.

Sorodna novica Zmagovalec bitke med Avstralijo in Facebookom so velike medijske korporacije

Interesni skupini tehnološke industrije Computer & Communications Industry Association (CCIA) in NetChoice sta prav tako proti novemu zakonu. Predsednik-ja CCIA Matt Schruers je poudaril pomen objektivnega poročanja, vendar ustvarjanje kartelov naj ne bi bilo v javnem interesu.

NetChoice pa želi, da kongres vsaj spremeni predlog tako, da ga omeji na manjše medije in izključi velikane, kot sta New York Times in Washington Post.

Senatorka Amy Klobuchar iz Minnesote je opozorila na primer Facebooka in Avstralije, kjer se je jasno pokazala moč družbenega medija in potreba po okrepitvi vpliva izdajateljev oziroma medijev. "Ljudem moramo omogočiti pogajanja z enakopravnih izhodišč," je v četrtek dejala.

Facebook je v sporu z Avstralijo ustavil objave tamkajšnjih novic in jih vrnil šele, ko je bil zakon spremenjen.