Henry Ford je bil leta 1921 že ugleden poslovnež, model T pa iskano in dosegljivo prevozno sredstvo. Foto: Ford
Henry Ford je bil leta 1921 že ugleden poslovnež, model T pa iskano in dosegljivo prevozno sredstvo. Foto: Ford

Z današnjimi dogodki, posvečenimi 150. obletnici rojstva, se pravzaprav šele začenja vrhunec številnih priložnostnih proslav, razstav, športnih preizkušenj in še marsičesa drugega, kar je mogoče povezati z ustanoviteljem družbe Ford.

V ameriški zvezni državi Michigan, kjer je v Dearbornu sedež Ford Motor Company, tako danes praznujejo dan Henryja Forda. V prestolnici ZDA, v Washingtonu, bodo na Kapitolskem griču na voljo spominski kolački, ki jih bodo pripeljali tja s posebnim tovornjakom za prevoz hrane, v Aziji so pripravili mesec Fordove dediščine, v Nemčiji se rojstva spominjajo z reliji. Omenjeno pa je le del dogodkov, še več jih napovedujejo tako rekoč na vseh trgih za prihodnje mesece.

Rdeča nit večine dogodkov pa bo gotovo predstavitev pomena Henryja Forda za avtomobilsko zgodovino. Prvi ključni mejnik sega v oktober 1908, ko so predstavili model T in z njim začeli novo dobo, v kateri so prodali za tedanje čase nepredstavljivih 15 milijonov vozil. Na tako številčno prodajo pa je poleg cenovne dosegljivosti vplivala tudi uvedba prvega tekočega traku leta 1913. V le 18 mesecih so namreč čas, potreben za izdelavo enega modela T, skrajšali z 12 ur in pol na le eno delovno uro in pol. Da bi ob trakovih zadržali izkušene delavce, pa so leta 1914 tudi skrajšali deveturni delovni dan za eno uro in več kot podvojili plačo z 2,34 ameriškega dolarja na pet dolarjev za osem ur dela.

Henry Ford je umrl 7. aprila 1947, star 83 let, več kot pet desetletij po njegovi smrti pa ga je revija Forbes poimenovala za poslovneža stoletja.