Po Amsterdamu so avtonomna vozila popeljala politike, ki bodo omogočili uvedbo tovrstnih vozil na ceste. To naj bi bilo mogoče leta 2019. Foto: Volvo
Po Amsterdamu so avtonomna vozila popeljala politike, ki bodo omogočili uvedbo tovrstnih vozil na ceste. To naj bi bilo mogoče leta 2019. Foto: Volvo

V Amsterdamu so z deklaracijo, ki so jo podprle Evropska komisija, države članice EU-ja in združenje evropskih proizvajalcev vozil ACEA, naredili prvi, a pomemben korak k zakoniti uvedbi avtonomnih vozil na ceste. Z avtonomnim vozilom se je zapeljala tudi evropska komisarska za transport Violeta Bulc.
Politiki v Bruslju so z avtomobilskimi proizvajalci dosegli prvi dogovor o prihodnosti avtonomnih vozil in njihovi vlogi v prometu na cestah. Na slavnostnem dogodku so odgovorni poudarili, kako pomembno bodo med seboj povezana avtonomna vozila v prihodnosti vplivala na izboljšanje varnosti v prometu.
Velika priložnost za avtonomna vozila se ponuja tudi zato, ker bo Nizozemska, kot predsedujoča Evropski uniji, to področje uvrstila med prioritete. Nizozemska ministrica za infrastrukturo in okolje Melanie Schultz van Haegen je dejala: "Danes smo prvič na ravni politike govorili o avtonomnih vozilih in ukrepih, ki so potrebni, da se bodo znašli tudi na cesti. Ne želimo zamuditi preveč časa, saj je mobilnost pomemben del razvoja. Povezani in avtonomni avtomobili bodo naše ceste naredili varnejše in učinkovitejše."
Na avtonomni vožnji tudi Bulčeva
Schultz van Haegennova je zelo dejavna na področju inovacij v mobilnosti, saj je odigrala eno izmed glavnih vlog pri nedavnem evropskem izzivu European Truck Platooning Challenge 2016, ko je v Rotterdam na Nizozemskem prispelo šest konvojev tovornjakov, ki so v praksi in na javnih cestah preizkušali delovanje tehnologije za samodejno vožnjo in vplive na preostali promet.
Generalni sekretar Združenja evropskih avtomobilskih proizvajalcev (ACEA) Erik Jonnaert pa pravi: "Povezana in avtonomna vozila so pomemben odgovor na izzive, ki jih bo prinesla mobilnost v prihodnosti, saj bomo le tako zadostili vse večji potrebi po transportu in mobilnosti, hkrati pa bomo zmanjšali škodljive vplive na okolje. Pred nami je veliko izzivov."
Pri ACEA-ju z izzivi mislijo na postavitev ustrezne digitalne infrastrukture in sprejetje prometnih pravil, ki bodo jasno opredelila zasebnost ljudi v avtonomnih vozilih in odgovornost za vse, kar se bo dogajalo na cesti.
V Amsterdam so nekateri proizvajalci, kot so Volvo, Renault in BMW, pripeljali tudi vozila z vgrajeno tehnologijo, ki omogoča samodejno vožnjo. V takšno vozilo je sedla tudi komisarka za promet Violeta Bulc in svoje vtise, ko se je vozila z renaultom espaceom, ne da bi ji bilo treba držati volana, delila na družabnem omrežju Twitter: "Še vedno varno in na cesti. Komaj čakam, da bom lahko, medtem ko me bo prevažal avtomobil, brala ali se pogovarjala z vsemi prisotnimi. Do leta 2019," je na datum, ko naj bi bila avtonomna vozila pripravljena za vožnjo po evropskih cestah, namignila Bulčeva.