Novi audijev dvovratni kupe A5 je lažji, bolj prostoren in bolje opremljen od svojega predhodnika. Foto: Audi
Novi audijev dvovratni kupe A5 je lažji, bolj prostoren in bolje opremljen od svojega predhodnika. Foto: Audi

Pri Audiju so doma, v Ingolstadtu, razkrili novo generacijo dvovratnega kupeja A5 coupe, ki bo na trgu konkuriral kupeju BMW serije 4 in mercedes-benzu C coupeju. Vozilo, ki temelji na modelu A4, bo na prodaj od novembra letos. Predstavljena je bil tudi zmogljiva različica S5, prihodnje leto sledita A5 sportback in kabriolet A5 cabrio.
A5 coupe je narejen na Audijevi MLB modularni platform, na kateri izdelujejo že model A4. "Najbolj opazna sprememba v primerjavi z model A4 je maska vozila," je ob predstavitvi povedal Audijev dizajner Frank Lambert in pojasnil, da so žarometi nameščeni nekoliko višje, kromasta maska pa nižje, hkrati pa je širša kot je bila. A4 ima nekoliko bolj ostre in čiste poteze. "Pri A5 smo se bolj posvetili emocionalnemu dizajnu" pravi Lambert.
Oblikovalci so imeli pri snovanju nove generacije velik izziv, saj, kot pravi Lambert, je aktualni model dizajnerska mojstrovina. Velike izboljšave so naredili v zračnem tunelu, saj je količnik zračnega upora najboljši v razredu (0,25). Drugi velik izziv je bilo zmanjšanje mase. V primerjavi s predhodnikom je novinec 60 kilogramov lažji. Kljub temu so medosno razdaljo raztegnili, novi A5 je tudi daljši, vse to pa pomeni več prostora za potnike v potovalni kabini. Za 10 litrov je prostornejši tudi prtljažnik, ki zdaj meri 465 litrov. Zadnji sedeži se lahko zložijo, s tem pa se krepko poveča tudi prostor za prevoz prtljage.

Audi S5 coupe od 0 do 100 km/h v 4,7 sekunde
V Evropi bo A5 coupe na prodaj z dvema TFSI prisilno polnjenima bencinskima motorjem in tremi TDI turbo motorji, katerim so moč povečali do 17 odstotkov, hkrati pa znižali porabo goriva do 22 odstotkov. Razpon moči motorjev je med 140 in 210 kilovatov. Športni S5 coupe je opremljen z zmogljivim 3,0-litrski V6 motor, ki so mu moč povečali za 15 kilovatov na 260 kilovatov. Z mesta do 100 km/h pospeši v 4,7 sekunde. V Ingolstadtu navajajo, da je povprečna poraba goriva 7,3 l/100 km.
V potovalni kabini je po zgledu na A4 tudi pri A5 Audijeva digitalna instrumentalna plošča s premerom 12,3-palca, head-up zaslon, aktivni tempomat, kamera prepoznava črte na cestišču, kar omogoča, da sistem samodejno obdrži vozilo na voznem pasu, v prometnih konicah sam zavira in speljuje, na voljo so tudi vsi drugi dobro znani asistenčni sistemi.

Audi je v Evropi po podatkih JATO Dynamics do aprila prodal 16.473 modelov A5, kar je približno toliko kot pred letom dni. Novi A5 coupe bodo začeli prodajati jeseni.