Oba nova modela RS performance sta serijsko opremljena z ekskluzivnimi 21-palčnimi litimi aluminijastimi platišči. Foto: Audi
Oba nova modela RS performance sta serijsko opremljena z ekskluzivnimi 21-palčnimi litimi aluminijastimi platišči. Foto: Audi

Audi je predstavil novi športni, performance, izvedenki - karavanski RS 6 avant in RS 7 sportback. Poganja ju najmočnejši motor do zdaj, prisilno polnjeni 4,0-litrski osemvaljni agregat z močjo 445 kilovatov in navorom do 750 Nm.
Posebnost tega agregata je funkcija overboost, ki omogoča kratkotrajni navor do 750 Nm. Oba RS-modela z mesta do 100 km/h pospešita v 3,7 sekunde – to je 0,2 sekunde bolje kot ustrezna osnovna RS-modela s 33 kilovati moči manj. Za pospešek od 0 do 200 km/h porabita 12,1 sekunde, kar je 1,4 sekunde manj kot osnovna RS-modela. Z opcijskima dinamičnima paketoma se njuna največja hitrost lahko poveča z 250 na 280 oziroma 305 km/h. V8-biturbomotor v ciklusu ECE porabi 9,6 litra oziroma 9,5 litra goriva na 100 kilometrov (223 gramov 221 gramov CO2 na kilometer).
Izboljšave pogonskega agregata
Za razvoj sta bila zadolžena Audi in quattro GmbH, kjer so optimizirali 4,0 TFSI pogonski agregat. Dodali so specifični krmilnik motorja za večje število vrtljajev in višji polnilni tlak, za nižjo porabo pa poskrbeli s sistemom audi cylinder on demand (COD), ki pri delni obremenitvi aktivira samo štiri od osmih valjev.
Oba modela sta opremljena s serijskim 8-stopenjskim menjalnikom tiptronic. Voznik lahko izbira med načinoma D in S, lahko pa prestavlja tudi ročno, bodisi na prestavni ročici ali s prestavnima tipkama na večfunkcijskem usnjenem športnem volanu za RS-modele. Stalni štirikolesni pogon quattro moč motorja in navor glede na potrebe prilagodljivo porazdeljuje prek sredinskega diferenciala. V osnovi se 40 odstotkov navora prenaša na sprednji, 60 odstotkov pa na zadnji kolesni par. Po potrebi se vključi tudi funkcija porazdeljevanje navora po posameznih kolesih.
Cene znane
Serijsko prilagodljivo zračno vzmetenje (adaptive air suspension) spusti vozilo za dva centimetra bliže cestišču. Integrirano uravnavanje blaženja se ravna po stanju ceste, načinu vožnje in programu, nastavljenem v sistemu audi drive select. Kot alternativa je na voljo čvrstejše RS-športno podvozje plus s sistemom dynamic ride control (DRC). V ponudbi dodatne opreme je tudi dinamično krmiljenje, ki omogoča brezstopenjsko prilagodljivo servopodporo.
Audi RS 6 avant performance bo v Nemčiji stal 117.000 evrov, novi RS 7 Sportback performance pa 121.700 evrov.