Pri nemškem avtoklubu ADAC so preizkušali modele audi A3, A4 in A6, BMW 730d, DS4 crossback, ford galaxy in eco-sport, honda HR-V, hyundai santa fe, kia optima, renault trafic, mazda CX-5, mini clubman, toyota RAV4, VW golf 7 GTD in touran, lexus RX-450h, range rover evoque, mitsubishi outlander, nissan qashqai+2 in leaf, opel ampera, ssangyong tivoli, subaru levorg. Foto: Volvo
Pri nemškem avtoklubu ADAC so preizkušali modele audi A3, A4 in A6, BMW 730d, DS4 crossback, ford galaxy in eco-sport, honda HR-V, hyundai santa fe, kia optima, renault trafic, mazda CX-5, mini clubman, toyota RAV4, VW golf 7 GTD in touran, lexus RX-450h, range rover evoque, mitsubishi outlander, nissan qashqai+2 in leaf, opel ampera, ssangyong tivoli, subaru levorg. Foto: Volvo

ADAC, največji nemški avtomobilski klub, je pred kratkim razkril, kako ranljiva je tehnologija keyless, ki omogoča prostoročno odklepanje vozil in zagon motorja vozila. Nemci razkrivajo, kako lahko je tatovom vstopiti v vozilo in odpeljati avtomobil.
Večina današnjih modernih avtomobilov že ima brezstične ključe, ki omogočajo vstopanje v vozilo s ključi v žepu ali torbici, v vozilu pa je potisni gumb za zagon motorja. Nemški avtoklub ADAC na raziskavi testiranja 24 novih avtomobilov dokazuje, kako ranljiva je pred tatovi ta tehnologija, saj lahko nepridipravi brez težav vstopijo v vozilo in ga odpeljejo.
Naprava stane 200 evrov
Da bi lastnik vstopil v vozilo, mora biti brezstični ključ zaradi kratkega dosega oddajnika v neposredni bližini avtomobila. Tatovi so že našli način, kako izkoristiti njegove šibke točke. ADAC razkriva, da je mogoče že za 200 evrov kupiti elektronsko opremo, s pomočjo katere lahko avtomobilski tatovi prestrežejo signal avtomobilskega ključa, ki je v bližini in njegov doseg z nekaj metrov podaljšajo na nekaj sto metrov. To pomeni, da lahko nekdo drug nepooblaščeno odpre vrata vozila, ko je lastnik v službi v pisarni ali doma v stanovanju in ima pri sebi avtomobilske ključe. Ko je enkrat tat v vozilu, mu pogosto nič več ne more preprečiti kraje vozila, saj mnogi proizvajalci omogočajo, da motor deluje tudi takrat, ko je vozilo zunaj dosega avtomobilskega brezstičnega ključa.
ADAC je tehnologijo preizkusil na 24 različnih novih avtomobilih, na modelih znamk Audi, BMW, General Motors, Ford, Kia, Toyota ... Nemci navajajo, da omenjena tehnika ni nova, vendar pa še naprej pomeni nevarnost za lastnike vozil. Pri ADAC-u so kot edino mogočo rešitev navedli, da bi morali lastniki avtomobilske ključe pospravljati v škatlo ali torbo, ki bi imela karakteristike Faradayeve kletke, ki razločuje električno polje.

Iz oddaje Avtomobilnost: Hekerski vdori v avtomobile