Ena izmed glavnih novosti je nova mazda CX-5. Ta ne prinaša revolucije, temveč premišljeno evolucijo uspešnega modela. Dodali so ji kanec dinamike, izboljšali ergonomijo in popestrili nabor opreme. Foto: Miha Merljak, MMC RTVSLO
Ena izmed glavnih novosti je nova mazda CX-5. Ta ne prinaša revolucije, temveč premišljeno evolucijo uspešnega modela. Dodali so ji kanec dinamike, izboljšali ergonomijo in popestrili nabor opreme. Foto: Miha Merljak, MMC RTVSLO
Alfa romeo stelvio
Alfin prvi SUV stelvio je nastal na osnovi športne limuzine giulia. Od giulie pa ni prevzel le tehnike, temveč tudi glavne oblikovne poteze. Na voljo bo tudi v športni izvedbi quadrifoglio s 510 "konji". Foto: Miha Merljak, MMC RTVSLO

Avtomobilski salon v Los Angelesu je bil letos še posebej zanimiv za evropske ljubitelje avtomobilov, saj je bilo med 20 svetovnimi premierami tudi nekaj takih, ki bodo v kratkem zapeljali na naše ceste. O elektriki ni bilo veliko govora, bolj kot kdaj koli prej pa so prevladovali športni terenci. Na splošno v Ameriki še vedno velja rek: večje je, boljše je.
Morda najzanimivejši model za evropski trg je nova generacija mazde CX-5. Glavni oblikovalec pri japonski znamki vozil Kevin Rice nam je v intervjuju (objavljen bo v prihodnjih dneh) izdal, da je skrivnost njihovega dizajna v pravi meri uravnoteženosti. "Avtomobilu ne smeš vzeti preveč in dodati preveč," pravi in dodaja, da mora biti oblika preprosta, a hkrati dinamična. Čeprav se vsi trudijo, da prednji del avtomobila znižajo, so se sami odločili prav nasprotno, kljub temu pa naredili zelo dinamičnega športnega terenca.

Stelvio je prvi Alfin SUV
Tako kot je posebna rdeča barva nove mazde CX-5, ki še posebej zažari, ko je obsijana s soncem, je rdeča tudi zaščitni znak Alfe Romeo, ki je v LA-ju pod soje žarometov postavila model stelvio, svoj prvi SUV. Toda oznako SUV moramo v tem primeru jemati z rezervo, stelvio ostaja prava alfa, torej popolnoma športno nastrojeni stroj, ki bo dražil predvsem dinamične voznike. Kako tudi ne, ko pa ima lahko stelvio pod motornim pokrovom enak agregat, kot ga ima giulia quadrifoglio verde, torej 2,9-litrski šestvaljnik Ferrarijevih korenin, ki ponuja kar 371 kilovatov, v prepovedanih merskih enotah to pomeni več kot petsto konjev.

Jaguar naelektril ozračje
V Los Angelesu so svoje električne načrte razkrili tudi pri Jaguarju, z i-paceom se vključujejo v dirko Porscheja in Audija proti revolucionarni Tesli. Seveda je i-pace študija, a na ceste naj bi v serijski izvedbi zapeljal že v letu 2018. Podatki obljubljajo veliko - štirje elektromotorji skupne moči skoraj 300 kilovatov bodo zagotavljali štirikolesni pogon, s polno baterijo pa naj bi prevozil več kot 500 kilometrov.
Pri Tesli na smele besede klasičnih znamk odgovarjajo, da se tekmecev veselijo in da vsak električni avtomobil več na cesti pomeni majhno zmago tudi za Teslo. Evropskemu kupcu bo zanimiv še Mini, ki sicer že dolgo ni več mini, sploh pa ne v avanturistični izvedbi countryman. Prvič v zgodovini Minija bo ta na voljo tudi kot priključni hibrid, posledično bo z njim mogoče prevoziti na elektriko približno 40 kilometrov.

Toyota C-HR vendarle tudi za Američane
Ameriško premiero je doživel tudi jeep compass, ki je evropskemu kupcu zanimiv predvsem zato, ker si deli platformo z najbolj evropskim jeepom, torej za številko manjšim renegadom, dvojčkom fiata 500 X. Jeepova Amerika in Fiatova Italija se torej vse bolj prepletata.
Pri Toyoti veliko stavijo na C-HR. Ta naj bi bila sprva namenjen zgolj evropskim kupcem, a so si Japonci premislili, premiero je zdaj doživel tudi v Ameriki. Avtomobil, ki je bil sprva zgolj za Južnoameričane, a je nato zapeljal na vse svetovne ceste, pa je Fordov mali SUV ecosport. V LA-ju so premierno pokazali prenovljeno različico, s kugino masko, a po novem tudi brez značilnosti, s katero je izstopal iz množice, rezervnim kolesom na zadku.
Ne moremo se izogniti niti Volkswagnu, znamki se namreč na ameriških tleh ne godi najbolje, a vseeno so, ali pa prav zato, ponudili kar nekaj novosti. Kleni Atlas je SUV v pravem ameriškem pomenu besede, s sedmimi sedeži in velikostno oznako "mid size". Če vemo, da je atlas v ameriških merskih enotah komaj srednje veliki terenec, a je hkrati večji od v Evropi največjega volkswagna touarega, je preprosto razumeti, zakaj ameriškega volkswagna ne bo k nam.

Američani zaljubljeni v pickupe
Bo pa seveda tudi pri nas na voljo prenovljeni golf, v Los Angelesu so premierno pokazali električno različico z baterijo, ki nudi dovolj energije za več kot 300 kilometrov. Pri Audiju pa so po premieri v Parizu tudi Američanom pokazali novega Q5.
Sicer pa je tako kot vedno losangeleški avtomobilski salon domače igrišče za ameriške avtomobilske znamke. Te svoj razvoj še bolj usmerjajo v pickupe, delajo jih še bolj klene in še bolj nastopaške, po drugi strani pa se ukvarjajo z električno prihodnostjo, izstopa Chevrolet z voltom in boltom, ta je v Evropi znan kot opel ampera-E. In seveda elektromotorji kot dodatki romajo v številne razrede, eden zanimivejših priključnih hibridov iz Amerike se zdi nova Chryslerjeva pacifica, malo tudi zaradi družinam simpatične rešitve, vgrajenim sesalcem.

Sebastjan Plevnjak, G. Pr.