Prostornina glavnega dela prtljažnika v prototipu je enaka prostornini njegovega dvojčka na običajni pogon. Prav tako je tukaj še prostor za shranjevanje pod dnom prtljažnika. Foto: BMW
Prostornina glavnega dela prtljažnika v prototipu je enaka prostornini njegovega dvojčka na običajni pogon. Prav tako je tukaj še prostor za shranjevanje pod dnom prtljažnika. Foto: BMW

BMW je predstavil prototip priključnega hibrida serije 2 active tourer, ki združuje motor na notranje zgorevanje, nameščen spredaj (prečno), v kombinaciji z visokonapetostnim generatorjem in električnim pogonskim sistemom na zadnja kolesa.
Sprednja kolesa priključnega hibrida BMW-serije 2 active tourer poganja 1,5-litrski trivaljni bencinski motor biturbo s 100 kilovatov moči in 220 Nm navora, zadnji kolesi pa elektromotor, ki proizvede do 65 kilovatov moči in 165 Nm navora. Rezultat je s cestiščem povezan štirikolesni pogon, podoben tistemu v športnem priključnem hibridnem avtomobilu BMW i8, vendar pa sta tukaj elektromotor in zgorevalni motor nameščena zrcalno.

Moč na kolesa prenaša s pomočjo šeststopenjskega menjalnika steptronic. Dodatni visokonapetostni generator na sprednji premi izpolnjuje tri različne naloge: za kratka obdobja dovaja zgorevalnemu motorju dodatno izhodno moč in navor, med vožnjo proizvaja električno energijo (ta neposredno napaja visokonapetostno baterijo).
Pogon na prednji, zadnji ali na vsa štiri kolesa
Pogonska elektronika štirikolesnega pogona na zahtevo razporedi pogon na prednji kolesi, zadnji kolesi ali vsa štiri kolesa, odvisno od potrebe. Prototip priključnega hibrida pospeši od 0 do 100 km/h v približno 6,5 sekunde. Njegova povprečna poraba goriva v preskusnem ciklu EU za priključna hibridna vozila je približno dva litra na 100 kilometrov, kar pomeni manj kot 50 gramov na kilometer emisij CO2. Doseg vožnje na popolnoma električni pogon, izmerjen v preskusnem ciklu EU, je 38 kilometrov.
Prototip je sicer opremljen z enakim stikalom za uravnavanje vozne dinamike kot v modelnih različicah vozil z običajnim pogonom. Nastavitvi comfort in sport ter način vožnje eco pro se lahko vklopijo s pritiskom na gumb. To ne vpliva zgolj na pospeševanje in delovanje podvozja, temveč spremeni tudi značilnosti prestavljanja menjalnika steptronic.
Z vključenim načinom vožnje eco pro lahko vozniki uporabljajo funkcijo jadranja, pri kateri se učinkovitost porabe energije še dodatno poveča z natančno umerjenim nadzorom moči za funkcije udobja na električni pogon, kot so klimatska naprava, ogrevanje sedežev in ogrevana ogledala.
Dodatno stikalo eDrive
Obenem lahko voznik prilagaja odzive upravljanja pogonskega sklopa z uporabo gumba eDrive na sredinski konzoli. Na izbiro ima tri nastavitve: hibridni način, ko sta zgorevalni motor in elektromotor združena, električni način, ko vozilo poganja izključno elektromotor. Največja hitrost je omejena na približno 130 km/h in način varčevanje z baterijo - ta način vožnje omogoča energiji, ki je shranjena v visokonapetostni bateriji, da se namensko vzdržuje na stalni stopnji ali se spet poveča za do 50 odstotkov
Vozniki lahko uporabijo še eno posebno funkcijo, ko potrebujejo posebej močen dovod moči, npr. pri hitrem prehitevanju; premik prestavne ročice na položaj S vključi obe pogonski enoti, zaradi česar dobi vozilo takojšnjo največjo izhodno moč.
Cena proizvodne različice še ni dokončno določena.