Za zdaj se le ugiba, katero naj bi bilo prvo vozilo, pri katerem bi BMW standardna ogledala zamenjal s kamerami. Prva favorita za to sta serija 7 ali BMW i9. Foto: BMW
Za zdaj se le ugiba, katero naj bi bilo prvo vozilo, pri katerem bi BMW standardna ogledala zamenjal s kamerami. Prva favorita za to sta serija 7 ali BMW i9. Foto: BMW

BMW namerava leta 2019 vzvratno notranje ogledalo in vzvratni zunanji ogledali zamenjati s kamerami. Uporabnost tehnologije so uprizorili na konceptnem vozilu BMW i8 mirrorless.
Konceptno vozilo BMW i8 mirrorless ima namesto klasičnih ogledal nameščene kamere. Bavarci trdijo, da s tehnologijo odpravljajo mrtve kote, saj kamere povečajo vidno polje, voznik pa ima boljši pregled nad tem, kaj se dogaja za vozilom.
Številne prednosti kamer
Da se pri BMW-ju ne bodo zaustavili zgolj pri ideji, je potrdil šef razvoja pri BMW-ju Elmar Frickenstein, ki je dejal, da bo tehnologija za serijsko proizvodnjo nared do leta 2019. Poleg boljše preglednosti za voznika je pozitiven učinek kamer še boljši pretok zraka, saj je upora bistveno manj, zaradi izboljšane aerodinamike vozila pa je nižja tudi poraba goriva in izpusti ogljikovega dioksida. S tem naj bi aerodinamiko izboljšali za tri odstotke. Še ena prednost, ki jo prinašajo kamere, nameščene namesto zunanjih vzvratnih ogledal, je manj hrupa v potniški kabini zaradi piša vetra, saj so kamere bistveno vitkejše od klasičnih ogledal.
Mislili so tudi na mrzle dni
Tehnologija v konceptu i8 mirrorless deluje na principu več kamer, sistem pa posnetke vseh združi v eno sliko, ki se vozniku prikazuje na visokoresolucijskem zaslonu v potovalni kabini, kjer je sicer klasično vzvratno ogledalo. Čeprav je zaslon večji od klasičnega ogledala, je spodnji rob zaslona enako visoko kot v serijskem BMW i8.
Sistem je povezan z drugimi asistenčnimi sistemi za pomoč vozniku, saj voznika z zvočnimi in svetlobnimi signali opozarja na vozila, ki se približujejo s strani in od zadaj. Pri BMW so za varovanje kamere uporabili posebno hibridno steklo gorilla, odporno proti praskam, sistem pa vključuje tudi grelec za odmrzovanje ob zmrzali.
Konkurenca ne miruje
BMW-jeva zamisel ni nova. Audi in Mercedes Benz sta njegova največja konkurenta, ki si prizadevata, da bi zakonodajalce na glavnih svetovnih tržiščih prepričala, da omogočijo, da vzvratna ogledala zamenjajo kamere. Pri Tesli Motors so se že pred obema nemškima premiumskima proizvajalcema s prošnjo obrnili na ameriško Nacionalno agencijo za varnost v prometu (NHTSA), da bi namesto vzvratnih ogledal na avtomobile namestili kamere, ki bi spremljale promet za vozilom in ob njem in to prikazovale vozniku na zaslonih v potovalni kabini. Pri Nissanu so že leta 2014 na avtosalonu v Ženevi predstavil vzvratno ogledalo, ki klasično ogledalo zamenjuje z LCD-zaslonom, vse pa utegnejo prehiteti Američani, saj naj bi Cadillac že letos začel prodajati model CT6, ki naj bi bil opremljen z digitalnim notranjim vzvratnim ogledalom visoke resolucije. Voznik prostor za vozilom nadzira s pomočjo zaslona tipa TFT-LCD z resolucijo 1280 x 140 slikovnih točk, enako pa je napovedal tudi Chevrolet, ki bo tehnologijo vgrajeval v prihodnji serijski električni model bolt.