Citroën C4 cactus ima kljub nizki masi dovolj trdno karoserijo pri čelnem trku, enako ne velja pri bočnem trku v drog. Foto: EuroNCAP
Citroën C4 cactus ima kljub nizki masi dovolj trdno karoserijo pri čelnem trku, enako ne velja pri bočnem trku v drog. Foto: EuroNCAP

Neodvisna organizacija EuroNCAP je citroënu C4 cactus dodelila štiri zvezdice za varnost, mercedes razreda V in nissan X-trail sta prejela pet zvezdic.
C4 cactus Citroën predstavlja kot poceni vozilo za urbana središča. Njegova posebnost je lahka gradnja. Tehta vsega 965 kilogramov. Na testih EuroNCAP-a si je prislužil 82 odstotkov možnih točk za varnost odraslih potnikov, 80 odstotkov točk za varnost pešcev, 79 odstotkov za varnost otrok in 56 odstotkov za varnostne asistenčne sisteme.
Inženirji pri EuroNCAP-u so ugotovili, da sta ob čelnem trku tako voznik kot sopotnik spredaj dobro varovana, enako velja za trk z boka, se je pa avtomobil slabše odrezal pri simulaciji bočnega trka v drog. C4 cactus je bil ob peto zvezdico zaradi pomanjkanja najnovejših asistenčnih varnostnih sistemov, kot je sistem samodejnega zaviranja v sili, ki je po najnovejših merilih EuroNCAP-a pogoj za pridobitev petih zvezdic.
Sodeč po rezultatih testa Mercedesovega razreda V, veljajo novi standardi v razredu velikoprostorcev. Razred V je prejel zavidljivih 93 odstotkov točk za varnost odraslih potnikov, 87 odstotkov za varnost otrok, 67 odstotkov za varnost pešcev in kar 85 odstotkov za asistenčne sisteme.
Ker gre za model, po katerem naj bi posegale tudi velike družine, razveseljuje podatek o odlični zaščiti leto in pol ter tri leta starih otrok. Nižja ocena za varnost pešcev leti na račun dvignjene karoserije in strmega nosu vozila, ki težje ublažita trk. Odlično se je odrezal tako pri simulaciji čelnega kot bočnega trka, v Bruslju hvalijo še Mercedesov sistem za preprečevanja naleta in druge asistenčne varnostne tehnologije.
Nissanov X-trail je prejel 86 odstotkov točk za varnost odraslih, 83 odstotkov za varnost otrok, 75 odstotkov za varnost pešcev in 75 odstotkov za asistenčne sisteme. Športnega terenca s petimi ali sedmimi sedeži odlikujejo prav asistenčni varnostni sistemi, med katerimi je tudi varnostni ščit. Ta vključuje številne kamere in senzorje, ki med vožnjo ali parkiranjem nadzorujejo celotno okolico vozila in voznika s svetlobnimi in zvočnimi signali opozarjajo na morebitne nevarnosti.
Med testiranjem je sistem za opozorilo in samodejno zaviranje X-trail do popolnosti, brez posredovanja voznika, ustavil pri hitrosti 35 km/h, zaznal pa je ovire tudi pri hitrosti skoraj 80 km/h in začel samodejno zavirati.