Foto:
Foto:

Zdajpnji model je na trgu od leta 2010 naprej. Športni terenec se je v petih letih izkazal za zelo uspešen. Sportage je po podatkih JATO Dynamics Kijin najbolje prodajan model v Evropi in tretje najbolje prodajan kompaktni športni terenec. Več kupcev se je odločilo le za nissana qashqaija in volkswagna tiguana.
Boljši koeificient zračnega upora
Oblikovalci so navdih za zunanjo obliko nove, četrte generacije, iskali pri konceptu KX3. V dolžino meri 4,48 metra, kar je štiri centimetre več od zdajšnjega modela in ima za tri centimetre podaljšano medosno razdaljo (2,67 metra). V višino meri enako kot zdaj, 1,635 metra. Pri Kii navajajo tudi podatek, da so prednji previs podaljšali za dva centimetra, zadnjega pa skrajšali za centimeter. Izboljšali so tudi koeficient zračnega upora, ki je zdaj 0,33, prej je bil 0,35.
Na izbiro bodo aluminijasta platišča in pnevmatike od 16- pa do 19 palcev velikosti, oblikovne posebnosti zunanjosti so še LED-svetila za meglo, dve izpušni cevi na zadku, srebrni difuzor na zadku in trše vzmetenje.
Prostornejša kabina in prtljažnik
Potovalni prostor je moderniziran. Pri Kii omenjajo, da so v sportage vgradili nove in kakovostnejše materiale, ki so mehkejši. Nov je 7- oziroma 8-palčni zaslon na dotik, ki je del novega infromacijsko-zabavnega sistema. Novo je ozvočenje s šestimi zvočniki, opcijsko bo na voljo tudi JBL-ozvočenje z osmimi zvočniki.
Voznik in sopotnik spredaj imata dodatnega pol centimetra prostora več nad glavo, zadaj je nad glavo za 1,6 centimetra več prostora. Spredaj je za noge za 1,6 centimetra več prostora, zadaj pa za 0,7 centimetra. Večji je tudi prtljažnik, ki zdaj meri 503 litre (prej 465 litrov) in prostornina posode za gorivo, v katero je mogoče natočiti 62 litrov goriva (prej 58 litrov).
Četrta generacija bo kupcem na voljo z 1,6-litrskim GDI-bencinskim motorjem s 77 kilovati moči in 161 Nm navora in njegova turborazličica s 130 kilovati moči in 265 Nm navora, sledi 1,7-litrski CRDi turbodizelski motor s 85 kilovati moči in 2,0-litrski dizelski motor v različici s 100 kilovati moči in 373 Nm navora ter 135 kilovati moči in 400 Nm navora.
Odvisno od pogonskega agregata bodo na voljo šeststopenjski ročni menjalnik, šeststopenjski samodejni menjalnik in sedemstopenjski samodejni menjalnik z dvojno sklopko. Med naprednimi sistemi za pomoč vozniku pri Kii navajajo sistem samodejnega zaviranja v sili, sistem na opozarjanje prehajanja voznega pasu, sistem prilagodljivih žarometov, sistem opozarjanja na vozila v mrtvem kotu, opozorilnik na vozila za vozilom.
Kia sportage bo na prodaj v prvem kvartalu prihodnjega leta.