Demonstracijsko vozilo Citroën Advanced Comfort® Lab združuje tri inovacije: vzmetenje s progresivnimi hidravličnimi dročniki, strukturno lepljenje karoserije in inovativne sedeže. Foto: Citroën
Demonstracijsko vozilo Citroën Advanced Comfort® Lab združuje tri inovacije: vzmetenje s progresivnimi hidravličnimi dročniki, strukturno lepljenje karoserije in inovativne sedeže. Foto: Citroën

Pri Citroënu so s poudarkom na zagotavljanju nove ravni udobja v vozilih predstavili program Citroën Advanced Comfort®. Ta združuje nove tehnologije, kot so vzmetenje s progresivnimi hidravličnimi dročniki, inovativne sedeže in inovativen postopek strukturnega lepljenja.
Citroënova vozila so že desetletja povezana z udobjem in z njim povezanimi inovativnimi tehnologijami. Francozi so nov program "Citroën Advanced Comfort" predstavili skupaj s konceptom "Citroën Advanced Comfort® Lab’", ki se osredotoča na blaženje nepravilnosti na cestišču in združuje inovacije znamke s tega področja. Ko vozilo zapelje na deformirani del cestišča, se vpliv nepravilnosti prenese na potnike v treh fazah: sproži se delovanje vzmetenja, tresljaji se prenesejo na karoserijo, potniki občutijo tresljaje prek sedežev.
Prototip predstavlja tri inovacije, po eno za vsakega od naštetih prenosov energije, ki bodo pripomogle k zmanjšanju tresljajev, ki jih občutijo potniki. Za omenjene tehnologije je bilo predloženih več kot 30 patentov.
Vzmetenje s progresivnimi hidravličnimi dročniki
Udobno vzmetenje je zapisano v genih znamke že več kot 95 let, pravijo pri Citroënu. Na podlagi svojih izkušenj so razvili novo vzmetenje s progresivnimi hidravličnimi dročniki. Medtem ko klasično vzmetenje sestavljajo amortizer, vzmet in mehanski dročnik, pa ima Citroënov sistem še dodatna dva hidravlična dročnika (za raztezanje in za kompresijo), po enega na vsaki strani.

Vzmetenje tako deluje dvostopenjsko, odvisno od jakosti vzbujanja. Pri rahli kompresiji in rahlem raztezanju vzmet in amortizer istočasno nadzorujeta vertikalne premike brez posredovanja hidravličnih dročnikov. Inženirji so po zaslugi dročnikov zagotovili vozilu bolj neoviran hod vzmetenja, kar daje občutek lebdenja na "leteči preprogi"; Pri močnejši kompresiji in močnejšem raztezanju pa vzmet in amortizer delujeta istočasno s hidravličnim dročnikom za kompresijo ali raztezanje, ki tako premik progresivno upočasnijo, in s tem preprečijo nagle zaustavitve na koncu hoda. V nasprotju s klasičnim mehanskim dročnikom, ki energijo absorbira in jo delno povrne, pa hidravlični dročnik energijo absorbira in jo razprši. Pri tem ni nobenega odskoka.
Novost je tudi strukturno lepljenje karoserije "z vezaji". Ko sistem vzmetenja opravi s postopkom blaženja, se energija, ki jo povzroči deformirano cestišče, prenese na karoserijo. Tehnika strukturnega lepljenja bo omogočila zmanjšati ta pojav s povečanjem.
Da bi povečali udobje sedežev, so pri Citroënu posnemali sektor proizvodnje postelj, v katerem je najnovejša smernica udobja spominska pena. Z uporabo več plasti posebnih materialov (poliuretanska, visokoelastična ali teksturirana pena) so razvili sedeže, ki se prilegajo telesni obliki potnikov in po uporabi znova prevzamejo prvotno obliko.