Dacia že nekaj sezon zapored dokazuje, da so sposobni izdelati tudi atraktivne in zmogljive športnike. Foto: Dacia
Dacia že nekaj sezon zapored dokazuje, da so sposobni izdelati tudi atraktivne in zmogljive športnike. Foto: Dacia

Predstavitev novega enoprostornika znamke romunskega porekla pod francoskim okriljem je predvidena šele za avtomobilski salon v Ženevi marca 2012. Njegova divja sestra, kot so dirkalnik poimenovali pri Renaultu, pa bo zbujala pozornost že na dirkah pokala Andros.

Na ledene proge se bosta to sezono zapeljala kar dva enaka dirkalnika dacia lodgy glace, v ekipi pa bodo trije vozniki. Poleg veterana Alaina Prosta tudi njegov sin Nicolas in Evens Stievenart, ki je prav tako veteran in prvak iz lanskega superfinala. Na ledeni podlagi bodo krmilili temeljito predelani različici prihajajočega serijskega vozila, v katerih bo vgrajen zmogljiv motor razvit pod okriljem Zveze Renault–Nissan.

Šestvaljnik z gibno prostornino 2.987 kubičnih centimetrov zmore zavidljivih 257 kilovatov (355 KM) moči pri 7.500 vrtljajih na minuto, največji navor, ki ga doseže pri 5.500 vrtljajih na minuto, pa je 360 Nm. Menjalnik je 6-stopenjski sekvenčni, pogon štirikolesni, z diferencialoma, ki imata delno zaporo, voznik pa s hidravličnim servovolanom krmili vsa štiri kolesa.

Pokal Andros so prvič organizirali leta 1990, na dirkah pa lahko sodelujejo dirkalniki, izdelani na osnovi obstoječih ali prihajajočih serijskih vozil. Stroga pravila natančno določajo obseg dovoljenih predelav, pri katerih se izogibajo zapletenim in dragim tehničnim rešitvam, spodbujajo pa iskanje preprostih in domiselnih rešitev, ki najdejo pot tudi v serijske modele.