Toyota je na sejmu CES predstavila študijo concept-i, ki s pomočjo umetne inteligence preučuje voznikova čustva in odločitve ter na podlagi tega predvideva njegove bodoče potrebe. Foto: Toyota
Toyota je na sejmu CES predstavila študijo concept-i, ki s pomočjo umetne inteligence preučuje voznikova čustva in odločitve ter na podlagi tega predvideva njegove bodoče potrebe. Foto: Toyota

Pri Toyoti menijo, da bo minilo še kar nekaj let, preden bo mogoče vožnjo povsem prepustiti računalnikom. Ameriška javnost zdaj sprejema 39 tisoč smrtnih žrtev v prometu na letni ravni, ki so večino posledica človeških napak, veliko težje pa bi sprejela, če bi bili za to odgovorni računalniki.

Skeptični so tudi do napovedi Tesle Motors in Googla o skorajšnjem prihodu avtonomnih avtomobilov. Direktor Toyotinega inštituta za razvoj, Gill Pratt je ob tem povedal, da v avtomobilski industriji in na področju informacijske tehnologije v bližnji prihodnosti še nihče ne bo mogel zagotoviti varne avtonomne vožnje na peti stopnji, pri kateri avtomobili vozijo popolnoma samostojno. Za doseganje popolnega delovanja, ki ga avtonomna vožnja zahteva, se bodo morali stroji še veliko naučiti in treba bo prevoziti še veliko več simuliranih in pravih kilometrov, kot je kdor koli storil do zdaj.

Trenutno smo na drugi stopnji
Pri Tesli so oktobra napovedali, da bodo imeli vsi njihovi modeli odslej vgrajeno potrebno opremo za popolno avtonomno vožnjo, Google pa je v okviru svojega avtomobilskega projekta, ki ga je pred kratkim preimenoval v Waymo, predstavil popolnoma avtonomnega hibridnega enoprostorca chrysler pacifica. Kljub temu Pratt meni, da se bodo Toyota in večina drugih proizvajalcev za zdaj osredotočali na avtonomno vožnjo druge stopnje, pri kateri računalnik v določeni meri upravlja krmiljenje, pospeševanje in zaviranje, pri čemer nadzor nad avtomobilom ostaja v človeških rokah.