Enyaq je izjemno prilagodljiv tudi, ko je treba polniti baterijo. Možnosti je več. Poleg običajne šukovtičnice z močjo 2,3 kilovata je doma mogoče tudi hitrejše polnjenje z 11-kilovatno stensko polnilnico, polnjenje v tem primeru traja od šest do osem ur. Na hitri polnilnici je mogoče baterije polniti z enosmernim tokom do moči 125 kilovatov. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Enyaq je izjemno prilagodljiv tudi, ko je treba polniti baterijo. Možnosti je več. Poleg običajne šukovtičnice z močjo 2,3 kilovata je doma mogoče tudi hitrejše polnjenje z 11-kilovatno stensko polnilnico, polnjenje v tem primeru traja od šest do osem ur. Na hitri polnilnici je mogoče baterije polniti z enosmernim tokom do moči 125 kilovatov. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Zdaj je že jasno, da živimo čase, v katerih smo priča največji avtomobilski revoluciji in napredku.

Najprej smo doživeli zmanjševanje prostornin motorjev, potem se je vse sukalo okoli samovozečih avtomobilov, zdaj pa ob vodiku, ki postaja vse pomembnejši, ofenzivo doživljamo z električnimi avtomobili. Ti bodo, kot vse kaže, nekaj prihodnjih let rdeča nit avtomobilizma.

Enyaq zajema bistvo znamke Škoda in gre še dlje. Enyaq je najlepša kadar koli narejena Škoda, si upamo trditi, v kabini pa je vsaj toliko prostora kot v največjem križancu kodiak. Zasluge gredo platformi MEB, na kateri stoji tudi Volkswagnov ID.4.

V prtljažniku ponuja spodobnih 585 litrov prostornine oziroma že razkošnih 1711 litrov, ko se podrejo sedeži v drugi vrsti. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
V prtljažniku ponuja spodobnih 585 litrov prostornine oziroma že razkošnih 1711 litrov, ko se podrejo sedeži v drugi vrsti. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Razkošen, a ne poceni

V enyaqu si lahko zamislite praktično vse, kar je v svetu avtomobilizma na voljo. Seveda pa bo to krepko vplivalo na končno ceno avtomobila, ki je lahko tudi 50 ali 60 tisoč evrov.

Z največjo baterijo bruto zmogljivosti 82 kW in neto 77 kilovatov je moč motorja 150 kW, vozniku je na voljo še 320 Nm navora. Dovolj, da nekaj več kot 2 toni težak enyaq z mesta do 100 km/h pospeši v 8,7 sekunde, največja hitrost pa je elektronsko omejena na 160 km/h.

Za povezljivost in infotainment je poskrbljeno prek 13-palčnega osrednjega zaslona, voznik pa informacije o vožnji pridobiva na projekcijskem zaslonu z obogateno resničnostjo, ki se neprestano osvežuje po spletu. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Za povezljivost in infotainment je poskrbljeno prek 13-palčnega osrednjega zaslona, voznik pa informacije o vožnji pridobiva na projekcijskem zaslonu z obogateno resničnostjo, ki se neprestano osvežuje po spletu. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Za uspešno sožitje z električnim avtomobilom pa je treba tudi ustrezna infrastruktura. Če živite v bloku, boste odvisni zgolj od javnih polnilnic, če pa stanujete v hiši in si lahko privoščite domačo vtičnico ter polnite z močjo 11 kW, bo povsem prazna baterija brez težav polna čez noč, na hitri polnilnici, kjer so mogoče hitrosti do 125 kW, pa v manj kot uri.

Več o tem zanimivem električnem SUV-ju pa v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.