Brez pripomočkov za aktivno varnost, kot je sistem za samodejno zaviranje v sili, avtomobil danes ne more več doseči petih zvezdic. Foto: Euro NCAP
Brez pripomočkov za aktivno varnost, kot je sistem za samodejno zaviranje v sili, avtomobil danes ne more več doseči petih zvezdic. Foto: Euro NCAP

Malčki so se slabše odrezali zaradi odsotnosti sistemov za aktivno varnost, ki pri manjših, a precej priljubljenih modelih niso tako pogosti. Tako sta fiat 500 in ford ka+ dobila tri, novi citroën C3 pa štiri zvezdice. Nobenih presenečenj pa niso dovolili audi Q5, land rover discovery in toyota C-HR.

Aktivna varnost ima ključno vlogo
Jasno je, da avtomobili v zadnjem času dosegajo najslabše ocene pri aktivni varnosti, kjer sta po novem mogoči dve oceni, pri čemer pri prvi upoštevajo osnovno opremo, pri drugi pa še opcijski varnostni paket. Fiat 500 in ford ka+ na tem področju premoreta le opozorilnik na nepripet varnostni pas ter sistem za vzdrževanje hitrosti, zato sta dosegla nizko oceno in končne tri zvezdice. Oba modela sta se bolje odrezala pri varnosti odraslih potnikov, a komaj zadostno pri varnosti otrok. Spet nekoliko bolje je šlo pri varnosti pešcev, kjer sta dosegla podobne ocene kot citroën C3, ki si je prislužil končne štiri zvezdice.

Vsi trije športni terenci, ki so jih tokrat razbili, so dobili vseh pet zvezdic. Toyota si je s 95 odstotki mogočih točk prislužila najvišjo oceno za varnost odraslih potnikov, audi Q5 pa s 86 odstotki najvišjo za varnost otrok. Toyota je bila najboljša tudi na področju aktivne varnosti, kjer se je land rover uvrstil na drugo, audi pa na tretje mesto.