Na vrhu sezama nove obvezne varnostne opreme najdemo sistem za samodejno zaviranje v sili. Foto: Euro NCAP
Na vrhu sezama nove obvezne varnostne opreme najdemo sistem za samodejno zaviranje v sili. Foto: Euro NCAP

Na vrhu seznama varnostnih pripomočkov, s katerimi bi morali po novem biti opremljeni vsi novi avtomobili, najdemo samodejno zaviranje v sili in sistem za opozarjanje na nenamerno zapuščanje voznega pasu, katerih cilj ne bi bila več ublažitev posledic prometnih nesreč, temveč preprečevanje le-teh.

Evropski predpisi že zdaj določajo obvezno vgradnjo sistema za pomoč pri ohranjanju voznega pasu ter sistema za zaviranje v sili za avtobuse in tovornjake, Evropska komisija pa za ti dve kategoriji načrtuje še kopico novih varnostnih ukrepov.

Upočasnitev pozitivnega trenda
Leta 2015 smo na evropskih cestah našteli 26.120 smrtnih žrtev, kar je zelo spodbuden rezultat, zlasti glede na to, da jih je še leta 2009 bilo 35.360, leta 1990 pa kar 76.670. Zmanjševanje števila smrtnih žrtev pa se je v zadnjem času upočasnilo, zato se je Evropska komisija dejavneje lotila uvajanja novih predpisov, s katerimi želi doseči obvezno vgradnjo novih varnostnih sistemov.

Nove varnostne ukrepe bo treba uvesti tudi zaradi povečanega števila športnih terenskih vozil, za katere so značilni višje težišče, večja masa ter robustna in agresivna oblika sprednjega dela.

Med sistemi za pasivno varnost komisija predlaga uvedbo utripajočih zavornih luči med zaviranjem v sili, opozorilnikov za nepripete varnostne pasove ter sistema za nadzor tlaka v pnevmatikah. V naslednjih petih letih naj bi postala obvezna vgradnja sistema za samodejno uravnavanje hitrosti, sistema za pomoč pri ohranjanju voznega pasu in sistema za zaznavanje utrujenosti voznika.

Komisija s tem prvič predlaga obvezno vgradnjo avtonomnih sistemov, zakonska ureditev tega področja pa predstavlja prvi korak v smeri avtonomne vožnje.

V okviru novih ukrepov bodo posebne pozornosti deležni tudi bolj ranljivi udeleženci v prometu, kot so otroci, starejši in kolesarji.