Fiat je zadovoljen z rezultati ideje o obujanju tradicije simbola množične motorizacije. Foto: M. Kr.
Fiat je zadovoljen z rezultati ideje o obujanju tradicije simbola množične motorizacije. Foto: M. Kr.

Leta 2007, točno pol stoletja po predstavitvi prvega fiata 500, je italijanski izdelovalec na trg poslal novinca s katerim so želeli obuditi hišno legendo, ki je bila s 3,8 milijona izdelanimi primerki simbol množične motorizacije. Recept se je izkazal za uspešnega in po 1,5 milijona izdelanih fiatov 500 nove dobe, je na trg pripeljala nova generacija malčka s katerim želijo Fiatovi tržniki osvojiti še več kupcev.

Ohranjanje dobrih lastnosti predhodnika
Na prvi pogled bi lahko ugibali, da so jim pri zasnovi nove generacije očitno svetovali kakšni bolj konzervativni nemški oblikovalci, saj je tudi novi fiat 500 lahko prepoznaven naslednik predhodnika. Kljub temu, da ohranja novinec kompaktnost in osnovne obrise predhodnika, pa Fiatovi oblikovalci verjamejo, da so uspeli novincu z olepšavami zunanjosti, novimi svetlobnimi telesi, pestrejšo ponudbo barv in platišč ter več možnostmi individualizacije končne podobe vozila, zagotoviti nov slog po okusu še večjega kroga kupcev.

Tistim morebitnim kupcem, ki ne bodo zadovoljni le z embalažo, pa ponujajo več tehnologije, ne le namenjene voznim lastnostim in zmogljivostim avtomobila, ampak tudi varnosti, udobju in zabavi.

Fiatov malček ohranja legendarno kompaktnost, saj je dolg le 357 centimetrov, širok 163 in visok 149 centimetrov. V potniški kabini so štirje sedeži, v zadku se pod velikimi prtljažnimi vrati skriva 185 litrov prostora, ki ga je mogoče s podiranjem zadnjih sedežev hitro povečati na 550 litrov, kar pa je dovolj tudi za kakšen bolj uspešen nakupovalni podvig ali pa pot na dopust v dvoje.

Zaenkrat v ponudbi le dva motorja
Ob prihodu na trg bodo kupcem ponudili možnost izbire med dvema motorjema in sicer 1,2-litrskim motorjem z močjo 51 kilovatov (69 KM) in 1,3-litrskim motorjem z močjo 70 kilovatov (95 KM). Predvidoma v naslednjih šestih mesecih pa bodo ponudbo motorjev dopolnili še z 0,9-litrskim dvovaljnikom z močjo 62,5 kilovata (85 KM) ali 77 kilovati (105 KM) ter 1,2-litrskim motorjem na plin ali bencin.

Ravni serijske opreme sta dve, možne so tudi različne kombinacije z obsežno ponudbo dodatne opreme. Za najcenejšo različico fiata 500 bodo morali kupci na slovenskem trgu odšteti 10.990 evrov, za najcenejšo različico v cabrio izvedbi strehe pa 12.990 evrov. Glede na letni čas kot dodatno finančno ugodnost ponujajo komplet zimskih gum, kot del serijske ponudbe pa tudi storitev Fiat 5 Plus, ki za dodatna tri leta nadgradi 2-letno splošno garancijo.