Rdeča že dolgo ni več med najbolj priljubljenimi barvami karoserije, zanjo se pa najraje odločajo v Veliki Britaniji. Foto: M.Kr.
Rdeča že dolgo ni več med najbolj priljubljenimi barvami karoserije, zanjo se pa najraje odločajo v Veliki Britaniji. Foto: M.Kr.
Fordovi prodajni trendi
Za obilje sodobne tehnološke opreme se najpogosteje odločajo kupci v Nemčiji in na Nizozemskem. Foto: M.Kr.
Fordovi prodajni trendi
Na evropskih trgih so ročni menjalniki še vedno bolj iskani kot samodejni. Foto: M.Kr.
Fordovi prodajni trendi
Pod motornim pokrovom je pogosteje bencinski in manjkrat dizelski agregat. Foto: M.Kr.

V okviru raziskave smernic pri nakupu avtomobilov so analizirali več kot 500.000 nakupov Fordovih vozil v Evropi v lanskem letu, tako preučili navade pri nakupu novega vozila v 22 evropskih državah ter izpostavili regionalne trende in razlike med narodi, ki v nekaterih primerih potrjujejo pričakovanja, kdaj pa tudi presenetijo.

Bela je najbolj iskana barva v Evropi
V Evropi je bela barva kot najbolj priljubljena močno prehitela nekdaj iskano črno. Med barvami, po katerih v zadnjem času opazneje narašča povpraševanje, pa izstopata rjava in oranžna. Delež belih vozil je dosegel 23 odstotkov, v črno je odetih 20 odstotkov, v sivo pa 17 odstotkov vozil. Ena izmed naštetih barv je bila najpogosteje izbrana v vsaki izmed evropskih držav razen Irske, Poljske in Romunije, kjer je številka ena med barvami srebrna, sicer četrta najbolj priljubljena barva v Evropi z deležem 14 odstotkov.

Rekorderji pri izbiri bele barve so sicer turški kupci, ki v več kot polovici primerov (55 odstotkov) izberejo belo barvo karoserije. Za precej vpadljivejšo rdečo se najpogosteje odločajo britanski kupci avtomobilov, med kupci modro lakiranih Fordov prevladujejo Romuni, za rjave se najpogosteje odločajo norveški kupci.

V Sloveniji prav tako prevladuje bela barva s kar 36,3 odstotka. Sledi srebrna z 19 odstotki, nato črna z 12,7 odstotka. Presenetljivo veliko je rdečih vozil, kar 6,2 odstotka, sledijo še odtenki modne rjave barve s 5,9 odstotka in modri odtenki z 2,6 odstotka.

Sončna streha za dežele z manj sonca
Za tako imenovane sončne ali panoramske steklene strehe se v nasprotju z morebitnimi pričakovanji manj odločajo kupci v državah z veliko sonca, bolj so iskane v državah, kjer si verjetno želijo več sonca in svetlobe v potniški kabini.

Največja verjetnost, da bodo kupci izbrali nov avtomobil s strešnim oknom, je na Norveškem (15 odstotkov), sledijo pa jim kupci v Franciji (11 odstotkov) in Nemčiji (10 odstotkov). Vozniki v sončnih državah najredkeje izberejo strešno okno: v Španiji jih je le pet odstotkov, v Italiji trije odstotki in v Grčiji samo dva odstotka, kar je enak delež kot v Sloveniji.

Samodejne klimatske naprave za … hladnejše države
Kupci na hladnem Norveškem bodo najverjetneje kupili novega forda s samodejno klimatsko napravo (80 odstotkov), sledijo jim Belgijci (77 odstotkov) in Nizozemci (71 odstotkov). Tudi v Sloveniji je odstotek kupcev, ki izberejo avtomatsko klimatsko napravo, kar visok in znaša 73 odstotkov. Ročno klimatsko napravo bodo najverjetneje izbrali kupci v Turčiji (96 odstotkov) in Španiji (92 odstotkov).

Skandinavski vozniki pričakovano najpogosteje naročajo ogrevanje sedežev, saj je s to tehnologijo opremljenih kar 99 odstotkov Fordovih modelov, ki so jih lani kupili na Švedskem, Norveškem in Finskem. Ogrevanje sedežev je zelo redko v Turčiji (en odstotek), Grčiji (dva odstotka) in Španiji (trije odstotki). Na slovenskem trgu so ogrevani sedeži lahko del paketne opreme pri Fordu, kamor je vključeno tudi ogrevano vetrobransko steklo. Za to možnost se odloči okoli šest odstotkov kupcev.

Države, v katerih kupci najverjetneje izberejo vžigalnik za cigarete v sklopu paketa za kadilce: Grčija (73 odstotkov), Španija (53 odstotkov) in Romunija (35 odstotkov). Pri nas je vžigalnik za cigarete del Fordove deželne standardne opreme, zato doseženih 91 odstotkov ne preseneča.

Karavani so še vedno priljubljeni
Karavani veljajo za najuporabnejšo karoserijsko izvedbo med kupci mondeov in focusov. Pritegnili so največ voznikov na Danskem (86 odstotkov), Nizozemskem (79 odstotkov) in v Nemčiji (78 odstotkov); ta modela sta v različici s petimi vrati najpogosteje zapeljala v garaže grških (95 odstotkov), španskih (87 odstotkov) in britanskih (83 odstotkov) kupcev.

V Sloveniji imamo 45,3 odstotka karavanov in le 2,2 odstotka različic s štirimi vrati, preostali pa so različice s petimi vrati. Zadnje velja tudi za Evropo kot celoto, kjer polovica kupcev izbere modele s petimi vrati, 35 odstotkov ima raje karavane, drugi pa imajo najraje različice s štirimi vrati, ki so najbolj priljubljene v Turčiji (84 odstotkov), Rusiji (44 odstotkov) in Romuniji (42 odstotkov).

Več varnostne tehnologije
Med kupci se povečuje tudi zanimanje za različno varnostno in asistenčno tehnologijo, kot sta na primer aktivna pomoč pri parkiranju s tipali in samodejno upravljanje volana. Nemški vozniki so to tehnologijo izbrali pri 63 odstotkih novih vozil, v Sloveniji – verjetno zaradi finančnih razlogov - le 8,9 odstotka. Kar 74 odstotkov nemških kupcev se je odločilo za aktivno preprečevanje naleta pri majhni hitrosti, v Sloveniji pa znova skromnih 5,8 odstotka.

Aktivno pomoč pri parkiranju radi izberejo tudi Švicarji (63 odstotkov), Portugalci (53 odstotkov) in Avstrijci (50 odstotkov), med najverjetnejšimi kupci sistema za preprečevanje naleta pri majhni hitrosti pa so bili poleg Nemcev vozniki v Belgiji (36 odstotkov) in Švici (34 odstotkov).

Aktivni tempomati za dobra cestna omrežja
Dobro razvito cestno omrežje je verjetno vzrok, da so Švica (20 odstotkov), Nizozemska (19 odstotkov) in Nemčija (14 odstotkov) v vrhu držav, kjer vozniki med opremo novih vozil izberejo tehnologije, ki se najbolj izkažejo pri daljših potovanjih in avtocestnih vožnjah - vključno s sistemom informacij o vozilih v mrtvem kotu, pomočjo za ohranjanje voznega pasu in opozorilom na nenamerno menjavo voznega pasu. V Sloveniji pa je tovrstna oprema le v 6,3 odstotka vozil.

Po rezultatih analize sodeč, vozniki na Nizozemskem cenijo tehnologije, ki olajšajo življenje. Tamkajšnji kupci so izbrali največ vozil s tempomatom (85 odstotkov), sledijo jim Finci (78 odstotkov) in Norvežani (74 odstotkov). Tudi v Sloveniji so vozila pogosto (63,2 odstotka) opremljena s tempomatom.

Premiki pri izbiri goriva
Bencin je še vedno najbolj priljubljeno gorivo, ki poganja 58 odstotkov novih Fordovih vozil, lani prodanih v Evropi. Bencinski motorji so najbolj priljubljeni v Rusiji, kjer se je zanje odločilo kar 97 odstotkov kupcev, sledita Češka republika (80 odstotkov) in Finska (76 odstotkov). Dizelske motorje pa najpogosteje izberejo kupci v Turčiji (64 odstotkov), Italiji (63 odstotkov) in na Portugalskem (61 odstotkov). V Sloveniji je teh 40 odstotkov.

Vozniki v vseh evropskih državah se ne odločajo prav pogosto za samodejni menjalnik, saj imajo očitno še vedno raje ročni menjalnik, s katerim je bilo opremljenih 85 odstotkov prodanih vozil. Na Nizozemskem in Irskem se ta številka povzpne celo na 96 odstotkov, v Grčiji in na Poljskem pa na 95 odstotkov. Celo v Rusiji, evropskem trgu, kjer so samodejni menjalniki najbolj priljubljeni (48 odstotkov), rahlo prevladuje povpraševanje po ročnem menjalniku. Prav tako je večina v zadnjem času prodanih Fordovih vozil v Sloveniji opremljenih z ročnim menjalnikom, kar 95 odstotkov.