Ko bo na prodaj, to naj bi se zgodilo v drugi polovici leta 2016, bo konkurent več hibridnim modelom, tudi novi generaciji toyote prius. Foto: Kia
Ko bo na prodaj, to naj bi se zgodilo v drugi polovici leta 2016, bo konkurent več hibridnim modelom, tudi novi generaciji toyote prius. Foto: Kia

Kia je avtomobilski salon v Chicagu izkoristila za uradno predstavitev novega hibridnega križanca nira, ki za pogon uporablja bencinski in električni motor. Niro bo Kiin globalni model.
Novi hibrid kia niro je prvi model, ki temelji na novi ekološki platformi, izdelani posebej za hibridna vozila in priključne hibride. Z nirom Korejci začenjajo naslednjo stopnjo "zelene" avtomobilske strategije. Do konca desetletja naj bi predstavili 11 ekoloških vozil.
Neokrnjen potovalni prostor
Niro se z medosno razdaljo 2,7 metra po velikosti uvršča med modela kia soul in kia sportage. Količnik zračnega upora je 0,29. Uradni podatki razkrivajo, da je pogon sestavljen iz 1,6-litrskega štirivaljnega bencinskega motorja z direktnim vbrizgom, ki razvije 77 kilovatov moči in 147 Nm navora, motor je bil razvit posebej za hibridne aplikacije, ter iz elektromotorja z 31 kilovati moči. Sistemska moč je 104 kilovate in 195 Nm navora.
Za prenos moči je zadolžen dvosklopčni samodejni menjalnik s šestimi prestavami. Baterije so litij-ionske s kapaciteto 1,56 kWh in so pospravljene pod zadnjimi sedeži. Povprečna poraba goriva na 100 kilometrov poti je 4,7 litra. Kiini inženirji pravijo, da so izpusti CO2 na kilometer poti nižji od 89 gramov. Volumen prtljažnega prostora meri od 450 do 500 litrov.
Sistem za pametno upravljanje energije
Opremljen je tudi z ekološkim sistemom Eco-DAS (sistem za pomoč vozniku), ki predvideva pametno upravljanje energije. V kombinaciji uporabe navigacijskega sistema in tempomata sistem predvideva topografske podatke ceste in aktivno upravlja pretok energije - sistem ve, kdaj je najbolje polniti baterijo in kdaj je najbolje porabljati shranjeno energijo, da bo učinkovitost motorja najboljša.
Za dizajn hibridnega nira so poskrbeli v Kiinem oblikovalskem centru v Kaliforniji v ZDA in Namjangu v Koreji. Križanec poudarja visok in športen zadek, ki ga dopolnjujejo visoko nameščene zadnje LED-luči in minimalno število detajlov. Vitka bočna linija in zadnja okna poudarjajo sloko postavo, medtem ko mišičasti blatniki nudijo več prostornosti v kabini, so zapisali pri Kii.

Izdelovali ga bodo v tovarni Kia Hvasung v Koreji.