Privlačna oblika ponuja več uporabnosti kot mazda 2, iz katere CX-3 tehnično izvira. Foto: MMC RTV SLO / Miha Merljak
Privlačna oblika ponuja več uporabnosti kot mazda 2, iz katere CX-3 tehnično izvira. Foto: MMC RTV SLO / Miha Merljak
Klasični enoprostorec mazda 5 je na omejenih Mazdinih proizvodnih trakovih napravil prostor za atraktivnega malega SUV-ja. Foto: MMC RTV SLO

Zato je raje ustavila proizvodnjo enoprostorske mazde 5 in s tem naredila prostor na svojih omejenih proizvodnih linijah. Seveda, za klasične družinske enoprostorce je vse manj zanimanja, danes je moderno samo tisto, kar je atraktivno.

Toda privlačna oblika nikakor ne sme prevladovati pred uporabnostjo in morda so prav zaradi tega ti mali SUV-ji tako zelo popularni. Tako se tudi za mazdino nastopaško obliko skriva precej več, kot bi pričakovali ob dejstvu, da vozi na osnovi male mestne mazde 2. Od nje je namreč CX-3 občutno prostornejša, uporabnejša mazda, predvsem pa, in to je verjetno najpomembneje, je CX-3 od mazde 2 višji. Zato se vanjo vstopa pokončneje, in tega se veseli vsaj tista izmed ciljnih skupin, ki avtomobile izbira glede na bolečine v križu.

Večja, prostornejša kabina zadaj zagotavlja udobje do 180 centimetrov visokim potnikom, in čeprav je v primerjavi z malo mazdo 2 prtljažnik večji, pa CX-3 ravno na tem področju pokaže najočitnejši davek glede oblike. Pri prtljažniku še ta nasvet: če vam litri kaj pomenijo, ne vzemite najdražje različice, saj ta zaradi nizkotonskega zvočnika ne ponuja izkoriščanja dvojnega dna in s tem skupnih 350 litrov.

Asistenčni sistemi kot v večjih mazdah
Kupcev, ki bodo izbrali najbogateje opremljeno mazdo CX-3, naj bi bilo sicer po pričakovanjih malo, zato bo tudi malo tistih, ki bodo lahko izkoriščali prednosti, ki jih ponuja aktivni radarski tempomat, CX-3 je namreč prvi mali SUV, ki ponuja ta sistem.

Bo pa malo tudi tistih, ki se bodo vozili s skopo opremljenimi CX-trojkami. Ne samo zaradi dejstva, da že osnovne različice pustijo vtis boljšega, dražjega, celo premijskega avtomobila. Sploh pa Mazdine izkušnje kažejo, da smo Slovenci kar dovzetni za novotarije, kot so varnostni asistenčni sistemi. Govorimo o nadzoru mrtvega kota, opozorilu na možnost naleta, samodejnem zaviranju v sili, opozorilniku na nenamerno zamenjavo pasu, nadzoru okolice pri zapuščanju parkirnega mesta in tudi o samodejnem vklapljanju dolgega snopa LED-luči, torej vsi sistemi, ki smo jih najprej spoznali v večjih mazdah.

Terenska vožnja nepomembna
Mazda CX-3 ima popolnoma enak štirikolesni pogon kot večja terenska CX-5. A ne glede na to bo po pričakovanju malo tistih, ki bodo izbrali 4 x 4 izvedenke, le kakšna četrtina. CX-3 namreč v primerjavi s CX-5 pelje v avtomobilski razred, v katerem terenske vozne lastnosti niso na prvem mestu. Še več, vse tržne analize namreč dokaj natančno pokažejo, da je vožnja v strme makadamske klance za večino kupcev pravzaprav nepomembna oziroma jim zadostuje 15,5-centimetrska oddaljenost od tal.

Na prvi vožnji smo vozili 1,5-litrski dizel in večjega od dveh bencinskih motorjev, obakrat v kombinaciji s samodejnim menjalnikom. Obe kombinaciji navdušita še zlasti pri bolj umirjeni, vsakdanji vožnji, vsaj v primeru dizelskega motorja pa bi si voznik zaželel več moči - a to predvsem zaradi prednosti, ki jih ponujata izvrstna lega na cesti in vrhunsko krmiljenje. Mazda CX-3 je namreč kot prava mazda izredno vodljiv avtomobil.

Mazda CX-3
Dolžina4,27 m
Medosna razdalja1,76 mm
Višina1,53 mm
Prtljažnik290-350 l
G1204-valjni bencinski motor, 88 kW, 204 Nm, 6-stop. ročni menjalnik, prednji pogon
G 120 avt.4-valjni bencinski motor, 88 kW, 204 Nm, 6-stop. samodejni menjalnik, prednji pogon
G 150 4 x 44-valjni bencinski motor, 110 kW, 204 Nm, 6-stop. ročni menjalnik, štrikolesni pogon
G 150 avt. 4 x 44-valjni bencinski motor, 110 kW, 204 Nm, 6-stop. samodejni menj., štrikolesni pogon
D 1,54-valjni dizelski motor, 77 kW, 270 Nm, 6-stop. ročni menjalnik, prednji pogon
D 1,5 avt.

4-valjni dizelski motor, 77 kW, 270 Nm, 6-stop.i samodejni menjalnik, prednji pogon

D 1,5 4 x 44-valjni dizelski motor, 77 kW, 270 Nm, 6-stop.i ročni menjalnik, štirikolesni pogon
D 1,5 5 x 4 avt.4-valjni dizelski motor, 77 kW, 270 Nm, 6-stop. samodejni menjalnik, štirikolesni pogon