Ena od prednosti EQA bo tudi možnost hitrega polnjenja baterije s 66,5 kWh, ki naj bi že pri osnovni izvedenki omogočila skoraj 500 kilometrov dosega. Foto: Mercedes-Benz
Ena od prednosti EQA bo tudi možnost hitrega polnjenja baterije s 66,5 kWh, ki naj bi že pri osnovni izvedenki omogočila skoraj 500 kilometrov dosega. Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz trenutno ponuja le dva električna avtomobila – že uveljavljeni SUV EQC in električni kombi EQV.

Že kmalu bo povsem drugače, saj pri premijskem proizvajalcu vozil napovedujejo pet novih električnih inovacij. Letos sledijo električni SUV EQB ter luksuzni limuzini EQE in EQS. V prihodnosti bodo predstavili še dva električna terenca.

Zmogljiva baterija za velik doseg

Za začetek so predstavili EQA, ki je električna različica že znanega športnega terenca GLA s konvencionalnim pogonom.

Mercedes-Benz obljublja dve različici. Osnovni EQA 250 ima moč 140 kW (190 KM), pogon na sprednji kolesi in litij-ionsko baterijo s kapaciteto 66,5 kWh, ki omogoča doseg do 486 kilometrov, pozneje pa bo na trg prišel še zmogljivejši model z več kot 200 kW moči in dosegom, večjim od 500 kilometrov, na voljo pa bo tudi štirikolesni pogon.

Pri Mercedesu pravijo, da so v notranjosti EQA posebno pozornost namenili odpravi tresljajev in hrupa, saj je v primeru tihega električnega motorja za potnike lahko to moteče. Foto: Mercedes-Benz
Pri Mercedesu pravijo, da so v notranjosti EQA posebno pozornost namenili odpravi tresljajev in hrupa, saj je v primeru tihega električnega motorja za potnike lahko to moteče. Foto: Mercedes-Benz

Tudi hitro polnjenje

Sorodnost z GLA-jem razkriva pogled na zunanjost in kabino, kjer prevladujeta velika zaslona, ki v kombinaciji z različnimi sistemi vozniku omogočata pregled nad delovanjem električnega sistema in tudi čim lažjo organizacijo daljše poti z vnaprej vključenimi postanki na polnilnih postajah. Kupci bodo imeli dostop do omrežja s polnilnimi točkami v 31 državah, baterija pa omogoča največjo moč polnjenja s 100 kWh. To pomeni, da se lahko baterija v pol ure napolni z 10 na 80 odstotkov.

EQA je na primer obdržal tudi prilagodljive blažilnike, je pa zato v primerjavi z GLA-jem izgubil skoraj 100 litrov v prtljažnem delu. Prodaja novega mercedesa EQA se bo v Evropi začela letos spomladi.