S90 in V90 (na fotografiji) sta predvidena kot konkurenca nemški premium trojki Audiju A6, BMW serije 5 in Mercedesu razreda E. Foto: Volvo
S90 in V90 (na fotografiji) sta predvidena kot konkurenca nemški premium trojki Audiju A6, BMW serije 5 in Mercedesu razreda E. Foto: Volvo

Volvo je v začetku leta predstavil limuzinski model S90, letos pa sledi karavanska izvedenka V90, ki je prav tako izdelana na SPA-platformi in ima vgrajene vse varnostne sisteme kot limuzina S90. To pomeni, da sam zavija in se izogiba velikim živalim.
Volvo ima v karavanih bogato dediščino. Izdeluje in prodaja jih že več kot 60 let. Od modela V70, ki ga zamenjuje V90, je bil lani v Evropi bolje prodajan le audi A6. Novinec v ponudbi se želi zavihteti na evropski karavanski vrh.

Z limuzino si bo delil motorno paleto, kar pomeni dvolitrske štirivaljne turbomotorje, dva bencinska z močjo 187 in 235 kilovatov ter dva dizelska s 140 in 165 kilovatov moči. Pozneje bo v ponudbi tudi priključni hibrid, ki bo imel s polno baterijo doseg 50 kilometrov. Nosil bo oznako T8 Twin Engine, kombiniral pa bo 2,0-litrski štirivaljni bencinski motor in elektromotor ter litij-ionsko baterijo z zmogljivostjo 9,2 kWh.
Priključni hibrid s pogonom na vsa štiri kolesa s sistemsko močjo 294 kilovatov in 640 Nm navora z mesta do 100 km/h pospeši v 5,2 sekunde, tovarniške lastnosti pa razkrivajo, da je povprečna poraba goriva v kombiniranem ciklu vožnje 2,1 l/100 km.

Prijazen do pešcev in živali
Volvo podatkov o zunanjih merah in prostornini prtljažnika še ni sporočil, bo pa daljši in veliko prostornejši kot V70. Volvo V90 meri na sam vrh v kategoriji varnost potnikov, saj je oborožen z ekskluzivnimi asistenčnimi sistemi. Tako kot S90 ima vgrajeno tehnologijo polsamodejne vožnje, kar pomeni, da sistem s pomočjo električnega servovolana, kamere in radarjev prepoznava črtne oznake na cestišču in sam usmerja vozilo, tudi v ovinek in tudi če pred njim ne vozi nobeno drugo vozilo. To zmore storiti do hitrosti 130 km/h. S temi tehnologijami so pri Volvu naredili korak naprej k cilju, da do leta 2020 omogočijo, da v njihovih avtomobilih ne bo več smrtnih žrtev v prometu.
Med drugim ima tudi sisteme za pomoč vozniku za prepoznavanje velikih živali, kot so srne, losi, prašiči, krave ... Če na cesti prepozna žival, samodejno zavira in ustavi vozilo.