Samodejna vožnja bo osrednja tema nemških znamk premium na sejmu zabavne elektronike v Las Vegasu. Foto: Audi
Samodejna vožnja bo osrednja tema nemških znamk premium na sejmu zabavne elektronike v Las Vegasu. Foto: Audi

Ameriški proizvajalec električnih vozil Tesla Motors in velikani spletne tehnologije so čedalje večja konkurenca nemškim proizvajalcem vozil premium, ki pa so prepričani, da so še vedno vodilni na področju razvoja samodejnih vozil in povezljivosti v vozilih.

Dizajn, vozna dinamika in kakovost izdelave niso več ekskluzivna domena znamk premium. Mercedes, BMW in Audi bodo morali biti prvi tudi pri naprednih tehnologijah, če bodo želeli v prihodnje obdržati primat proizvajalcev vozil premium in s tem upravičiti višjo ceno v primerjavi z množičnimi proizvajalci.

Samodejna vožnja med prioritetami
BMW, Audi in Daimlerjev Mercedes-Benz bodo na začetku januarja na Sejmu zabavne elektronike (CES) v Las Vegasu v ZDA predstavili svoje najnovejše tehnološke dosežke, ki jih nameravajo že kmalu vgraditi v svoja vozila.

Prvi mož Daimlerja Dieter Zetsche bo razkril Mercedesov raziskovalni avtomobil, ki ima vgrajeno najnovejšo tehnologijo, ki jo ponuja proizvajalec iz Stuttgarta. S konceptom bodo pokazali, kako lahko medsebojno komunicirajo vozila oziroma kako komunicira vozilo z infrastrukturo. Prednosti so, da voznik natančno ve, kako hitro mora peljati, da bo zaviranj in ustavljanj na semaforjih manj, vozilo pa bo lahko ob morebitni neodzivnosti voznika tudi samo zaviralo in zavijalo. "Avtonomna vožnja je del strategije, s katero želimo spoznati, kako varna je v realnem prometu. Večina nesreč se zgodi, ker voznik ne zmore več obvladati avtomobila v kritični situaciji," pravi Daimlerjev vodja razvoja Thomas Weber.

Nič več mučnega iskanja parkirnega mesta
Audi bo razkril tehnologijo, ki jo bo ponudil novi veliki športni terenec Q7, vključno z digitalno instrumentalno ploščo z ogromnim 12,3-palčnim TFT-zaslonom, ki so mu v potovalni kabini dodali še 7- ali 8,3-palčni samostoječ zaslon. BMW bo predstavil tehnologijo, ki bo omogočila, da bo vozilo samo, z ali brez voznika, v parkirni hiši našlo prazen parkirni prostor in parkiralo. Voznik bo ukaz za parkiranje izvedel kar s pomočjo pametne ure.

Napredni multimedijski sistemi, samodejna vožnja in napredne aplikacije hkrati odpirajo nove priložnosti v poslovnem svetu, kot je delitev avtomobilov.