Elektronski sistem za nadzor stabilnosti vozila vozniku pomaga obdržati nadzor nad vozilom v kritičnih oziroma nepredvidenih dogodkih na cesti. Foto: Bosch
Elektronski sistem za nadzor stabilnosti vozila vozniku pomaga obdržati nadzor nad vozilom v kritičnih oziroma nepredvidenih dogodkih na cesti. Foto: Bosch

Elektronski sistem stabilnosti morajo imeti od 1. novembra prav vsi avtomobili v prodaji.
V normalnih voznih razmerah lahko elektronski sistem stabilnosti - najbolj razširjena je kratica ESP, proizvajalci pa uporabljajo tudi kratice ESC, DSC, VSA, VSC - zmanjša število nesreč za več kot 20 odstotkov, na mokrem cestišču ali pri poledici pa celo za 30 ali 40 odstotkov, kažejo različne študije.
Na tisoče manj mrtvih v nesrečah
Ko bodo imeli vsi avtomobili vgrajen ESP, bo ta na evropskih cestah preprečili do štiri tisoč smrti in okoli sto tisoč hujših poškodb na leto, so prepričani pri Evropski komisiji, kjer so že pred časom sprejeli ta ukrep.
Aktivni varnostni sistem lahko v kritičnih voznih situacijah s programiranimi posegi v zavorni sistem in krmilno elektroniko motorja prepreči izgubo nadzora nad vozilom. Ko začne vozilo v kritičnih situacijah zanašati, posreduje ESP, katerega sestavni del sta antiblokirni sistem (ABS) in regulacija zdrsa pogonskih koles (ASR). S pomočjo raznoraznih senzorjev, ki merijo tako zasuk volana kot prečne pospeške, sistem prepozna odstopanja in poseže v zavorni sistem.
Začetki segajo v leto 1987
ESP sta že leta 1987 začeli razvijati podjetji Bosch in Continental v sodelovanju z avtomobilskima proizvajalcema Mercedes-Benz in BMW. Razvoj in testiranja so trajala polnih pet let. Leta 1993 se je ta sistem kot dodatna oprema začel vgrajevati v limuzine višjega cenovnega razreda. Prvi serijsko opremljen avtomobil s sistemom ESP je bil mercedes-benz razreda C.
Dve desetletji kasneje so se pri Evropski komisiji odločili, da morajo biti vsi novi avtomobili na trgih EU serijsko opremljeni s sistemom ESP. Sistem je v ZDA in Kanadi obvezen del opreme že od leta 2011 naprej.
Po nekaterih raziskavah je sistem ESP za varnostnim pasom rešil največ življenj potnikov v vozilih, celo več kot zračne blazine.