V podjetju coModule so serijski tovorni tricikel znamke Veleon nadgradili z elektromotorjem in krmilno elektroniko. Foto: Veleon
V podjetju coModule so serijski tovorni tricikel znamke Veleon nadgradili z elektromotorjem in krmilno elektroniko. Foto: Veleon

Na letošnjem sejmu Eurobike, si je bilo mogoče ogledati tudi številne zanimivosti, ki nakazujejo možnosti razvoja do okolja prijaznejših prevoznih sredstev. Med njimi so tudi številna lahka električna vozila LEV (Light Electric Vehicle) kot je na primer prototip tricikla z vgrajenim elektromotorjem in elektroniko za krmiljenje na daljavo.

Elektromotor ko pri pogonu koles za poštarje
Prototip so zasnovali trije mladi Estonci, ki v okviru podjetja coModule razvijajo predvsem tehnologije s področja povezljivosti. V sodelovanju s podjetjem Veleon, so serijsko različico zanimivega tricikla, ki omogoča vrsto različnih namenov uporabe, posebnih nadgradenj in lažje premagovanje preprek v urbanem okolju, nadgradili z elektromotorjem znamke Heinzmann. Motor, ki ga uporabljajo tudi za pogon koles nemških poštarjev, zmore 250 W moči in navor od 11,4 do 13,2 Nm.

Kolesu pa so dodali še lasten sklop elektronike, ki med drugim omogoča povezljivost prek povezave Bluetooth, GPS-sledenje in GSM-/GPRS-povezavo. Prototip tovornega tricikla je tako mogoče upravljati na daljavo, za obračanje krmila skrbita dva dodatna elektromotorja pri sprednjem paru koles.

Prototip le korak na poti do samodejnega LEV-a
Čeprav je možnost samodejnega krmiljenja prototipa za zdaj omejena na neposredno bližino upravljavca s pametnim telefonom v rokah, pa mladi konstruktorji že vidijo številne druge možnosti uporabe. Najprej nameravajo razviti ustrezno programsko podporo za možnost samodejnega sledenja upravljanega tricikla ali kakšnega drugega vozila. Kot praktični primer uporabe navajajo komunalno službo, kjer tricikel z nameščenim zabojnikom za smeti sledi delavca med pometanjem oziroma zbiranjem odpadkov.

Končni cilj popolnoma samodejne vožnje oziroma upravljanja LEV-a na večje razdalje, s čimer se sicer bolj ali manj uspešno že ukvarjajo tudi nekatere večje korporacije, pa bi močno razširil tudi možnosti uporabe. Na primer na dostavo pošiljk ali hrane brez dostavljavca, dostavo različnih oblik pomoči brez ogrožanja upravljavcev LEV-a in še marsikaj drugega, predvsem v okoljih, ki izganjajo bolj obremenjujoča vozila, a je pomoč vozil pri mobilnosti ljudi in tovora še vedno nuja.