V Pekingu bodo najbolj zaostrili emisijsko politiko do lahkih gospodarskih vozil. Foto: Reuters
V Pekingu bodo najbolj zaostrili emisijsko politiko do lahkih gospodarskih vozil. Foto: Reuters

Med drugim bodo leta 2017 v kitajski prestolnici omejili največjo dovoljeno mejo koncentracije žvepla v gorivu, ki poganja lahka gospodarska vozila. Samo s tem ukrepom naj bi emisije vozil znižali za petino. Pri zgorevanju goriv, ki vsebujejo žveplo, prehaja v ozračje žveplov dioksid (SO2). Ta zaradi svojih kislih lastnosti povzroča nastajanje kisle usedline v vodi ali tleh. Med drugim je negativna posledica nastajanje trdnih delcev v ozračju.

Rdeči alarm za Peking
Na začetku meseca so oblasti v Pekingu napovedale, da bodo do konca leta prepovedali vožnjo kar 400.000 mini avtobusov in majhnih tovornjakov.
Po pisanju agencije Reuters in Šinhua namerava Kitajska z začetkom prihodnjega leta uveljaviti nacionalni program "National Five", ki veleva uveljavitev emisijskega standarda Euro 5. Do takrat bodo morali narediti še nekaj nadaljnjih korakov.

Lani decembra so se v Pekingu rdeči alarmi zaradi onesnaženosti vrstili teden za tednom. Mestne oblasti so se s presežnimi emisijami borile z različnimi ukrepi na področju prometa, kot so dovolilnice za vožnjo avtomobilov s parnimi oziroma neparnimi registrskimi tablicami, ustavili so proizvodnjo nekaterih tovarn, zaprli so nekatere šole in vrtce. Koncentracija drobnih trdnih delcev PM2,5, ki prodrejo globoko v pljuča, je presegla 500 mikrogramov na kubični meter zraka. To je 20-kratni presežek, ki ga kot standard navaja Svetovna zdravstvena organizacija.