Pri hyundai tucsonu poudarjajo velik napredek na področju asistenčnih sistemov. Foto: Euro NCAP
Pri hyundai tucsonu poudarjajo velik napredek na področju asistenčnih sistemov. Foto: Euro NCAP

V najnovejšem nizu preizkusov varnosti trčenj, ki jih izvaja neodvisna organizacija Euro NCAP, je najvišjo mogočo oceno dobil le hyundai tucson, opel karl in mazda MX-5 sta prejela štiri zvezdice za varnost.

Korejski športni terenec hyundai tucson, ki je nasledil model ix35, je v kategoriji zaščite odraslih potnikov prejel 86 odstotkov možnih točk, pri zaščiti otrok 85 odstotkov, v kategoriji varnostnih asistenčnih sistemov in pri zaščiti pešcev je prejel 71 odstotkov točk. V Bruslju v primerjavi s preteklo generacijo kot največji napredek poudarjajo opremljenost z varnostnimi asistenčnimi sistemi. Sistem samodejnega zaviranja v sili je sicer na voljo le za doplačilo, kar so kot eno redkih kritik izpostavili pri Euro NCAPu. Pri čelnem trku je potovalna kabina ostala nedotaknjena, ocenjevalci izpostavljajo tudi dobro zaščito kolen. Za varnega se je izkazal tudi pri bočnem trku ob oviro.

Karl povprečno varen v svojem razredu
Majhen mestni avtomobil opel karl - pri nas še ni na prodaj - je na testu prejel štiri zvezdice, a so ga kljub temu ocenili kot varen avtomobil za segment minivozil. Pri čelnem trku je testna lutka v vlogi voznika dobila poškodbe glave, ob bočnem trku pa prsnega koša. Obremenitve so zaznali tudi pri odrasli lutki na zadnjih sedežih. Pri Euro NCAPu menijo, da bi težavo lahko rešili zelo preprosto, z optimizacijo sistema varnostnih pasov. Opel karl je prejel 74 odstotkov točk za varnost odraslih, 72 odstotkov za varnost otrok, 68 odstotkov za varnost pešcev in 64 odstotkov za asistenčne sisteme.

Roadster odličen pri varnosti pešcev
Zadnji testirani model je nova generacija kultnega mazdinega roadsterja MX-5. Četrta generacija popularnega japonskega modela je prejela štiri zvezdice za varnost. Čeprav so jo pohvalili za zaščito odraslih potnikov in pešcev, kar gre pripisati aktivnemu pokrovu motorja, ki se dvigne v primeru trka s pešcem in ublaži posledice, pa je peto zvezdico izgubila zaradi pomanjkanja sistema samodejnega zaviranja za preprečitev trka. Mazda MX-5 je prejela 84 odstotkov točk za zaščito odraslih potnikov, 80 za zaščito otrok, kar 93 odstotkov točk za zaščito pešcev in le 64 odstotkov točk v kategoriji asistenčnih sistemov.