Novi Peugeotov trivaljnik je dokazal, da je lahko še bolj skromen pri porabi kot sicer kaže homologirana vrednost. Foto: Peugeot
Novi Peugeotov trivaljnik je dokazal, da je lahko še bolj skromen pri porabi kot sicer kaže homologirana vrednost. Foto: Peugeot

Na španskem dirkališču Almeria so namreč z limuzinsko različico peugeota 308, ki jo je poganjal novi 1,2-litrski trivaljni motor puretech e-THP 130, uspeli doseči povprečno porabo 2,85 litra na sto kilometrov. Preizkus je trajal 32 ur, v tem času pa so z enim polnim rezervoarjem s prostornino 51,4 litra prevozili 1.810 kilometrov.

Novi motor, ki ga Peugeot uvršča ta mesec v redno prodajno ponudbo, je opremljen s sistemom za visokotlačno neposredno vbrizgavanje goriva pod tlakom 200 barov in turbokompresorjem nove generacije z visokim izkoristkom. Homologirana povprečna poraba 4,6 litra na sto kilometrov je višja kot pri rekordu na dirkališču, kar je seveda razumljivo, saj so standardi oziroma režim vožnje za določanje uradne porabe precej drugačni, kot je bila rekordna vožnja.

Preizkus, med katerim se je za volanom vozila zvrstilo več voznikov, je pripeljal do rekordnega rezultata tako po zaslugi varčnosti motorja kot tudi dejstva, da so bili vozniki več kot očitno zelo zmerni pri nabiranju kilometrov. Povprečna hitrost je bila pri 1.810 prevoženih kilometrih v 32 urah pač zelo "umirjena" in vožnja glede na okolje tudi brez številnih zmanjševanj in pospeševanj, ki jih narekuje vsakdanji promet.