V Evropski uniji bodo kupcem gum na voljo tri standardne informacije o izdelku, podobno kot doslej pri beli tehniki. Foto: Goodyear
V Evropski uniji bodo kupcem gum na voljo tri standardne informacije o izdelku, podobno kot doslej pri beli tehniki. Foto: Goodyear
Goodyear Dunlop Sava Tires
V Kranju namerava družba letos vložiti v razvoj izdelkov in proizvodnje še več kot lani. Foto: Goodyear

Zadovoljstvo z minulim letom temelji na dejstvu, da so na lokalnih trgih v regiji uspeli povečati prodajo pnevmatik za štiri odstotke, čiste prihodke pa za 19 odstotkov. V letu 2011 pa so namenili tudi več kot deset milijonov evrov za razvoj proizvodnje in izdelkov. Po besedah glavnega direktorja Thierryja Villarda bodo letos v proizvodnjo investirali še večji znesek, čeprav pričakujejo padec prodaje za približno dva odstotka. Kot se je pokazalo doslej, je namreč vlaganje v času krize smiselno, saj si s tem ustvarijo boljše izhodišče za proizvodnjo in prodajo, ko se razmere na trgu izboljšajo.

Evropska uredba o enotnem označevanju
Sicer pa bodo letos namenili največ pozornosti začetku dodatnega označevanja pnevmatik na podlagi uredbe, ki začne veljati v Evropski uniji. Od 1. novembra dalje bodo morale imeti vse gume za osebna ter lahka in težka gospodarska vozila standardne oznake, ki bodo kupce seznanile s tremi ključnimi lastnostmi izdelka, podobno kot doslej pri beli tehniki. S črkami bodo označeni razredi glede na izkoristek goriva, oprijem na mokri podlagi in kotalni hrup.

V družbi Goodyear Dunlop Sava Tires so na začetek enotnega označevanja pripravljeni in ga pozdravljajo, vendar pa opozarjajo, da le tri oznake še zdaleč ne obveščajo kupcev dovolj o lastnostih posameznega izdelka in da bo treba na trgu vzpostaviti učinkovit sistem nadzora nad samo izvedbo, pa tudi vsebinsko ustreznostjo označevanja. Pri razvoju in izdelavi gum namreč upoštevajo približno 50 različnih kriterijev glede na namembnost in razmere uporabe pnevmatik.

Usmerjanje pozornosti na tri lastnosti
Iz povedanega je mogoče razbrati bolj ali manj utemeljen strah pred usmeritvijo pozornosti kupcev le v tri najbolj izpostavljene lastnosti in morebitno »prilagajanje« ponudbe posameznih izdelovalcev, ki bi s ciljem doseganja boljših rezultatov na področju porabe goriva, zaviranja na mokrem in tišje vožnje zanemarjali ostale lastnosti med katerimi je seveda kar nekaj takšnih, ki zadevajo varnejšo vožnjo.