Po prvih ocenah naj bilo v dogovoru več prednosti za Nissan. Foto: Reuters
Po prvih ocenah naj bilo v dogovoru več prednosti za Nissan. Foto: Reuters

Renault bo delež v Nissanu zmanjšal s 43,4 na 15 odstotkov, kar je enako deležu, ki ga ima Nissan v Renaultu. Nissan bo v zameno med drugim investiral v Renaultovo novo podjetje, ki se ukvarja z elektromobilnostjo, Ampere, in postal njen strateški delničar. Velikosti tega deleža niso razkrili.

Kot so po poročanju francoske tiskovne agencije AFP danes sporočili iz Nissana, gre za del načrta za spremembo razmerij v partnerstvu. Nov dogovor bo "okrepil vezi zavezništva in zvišal vrednost za vse deležnike". Uradno naj bi ga potrdili prihodnji teden.

Prednosti dogovora za Nissan so jasne, japonski proizvajalec avtomobilov bo dobil veliko več svobode in ni več v zavezništvu neenakih partnerjev, saj je lastništvo kapitala ponovno uravnoteženo, poroča Reuters.

Iz skupine Renault so medtem sporočili, da so po večmesečnih pogovorih s podjetjem Nissan Motor dosegli pomemben mejnik pri določanju novih temeljev za njuno partnerstvo. Odločitev bo dokončna po odobritvi upravnega odbora Renault Group.

Skupni projekti v Latinski Ameriki, Indiji in Evropi

Partnerstvo želijo okrepiti s projekti, ki ustvarjajo visoko vrednost; gre za ključne projekte v Latinski Ameriki, Indiji in Evropi, in sicer glede trga, vozil in tehnologij.

Renault Group in Nissan bosta obdržala vsak svoj 15-odstotni delež v partnerskem podjetju, z obveznostjo maksimalne udeležbe in obveznostjo mirovanja. Obe podjetji naj bi tako neodvisno izvajali svoje glasovalne pravice, ki so omejene na 15 odstotkov.

Renault bo preostanek delnic prenesel na francoski sklad

Skupina Renault naj bi 28,4 odstotka Nissanovih delnic prenesla na francoski sklad, ki naj bi imel "nevtralizirane" glasovalne pravice za večino odločitev, vendar bi ekonomske pravice (dividende in prihodki od prodaje delnic) do prodaje teh delnic še vedno v celoti šle v korist skupini Renault Group.

"Skupina Renault naj bi upravitelju naročila, da proda kupljene delnice Nissana, če bi bilo to za Renault Group poslovno smiselno, kar pa naj bi bilo izvedeno po usklajenem in urejenem postopku, vendar skupina naj ne bi imela obveznosti prodati delnice v danem, vnaprej določenem časovnem obdobju," so še zapisali v Renaultu.

Renault leta 1999 rešil Nissan pred stečajem

Partnerstvo med Renaultom in Nissanom se je začelo tik pred prelomom tisočletja, ko je Renault Nissan rešil pred stečajem. Leta 2016 se je zavezništvu pridružil še japonski avtomobilski proizvajalec Mitsubishi, ki je bil prav tako v težavah. Nissan je prevzel 34-odstotni delež v tej družbi.

Odnosi v zavezništvu so se poslabšali leta 2018 po aretaciji Nissanovega prvega moža Carlosa Ghosna zaradi obtožb o zlorabi sredstev podjetja, pranja denarja in korupcije. Ghosn, ki je z Japonske pobegnil v Libanon, že od začetka postopka vztraja, da je žrtev zarote, s katero bi preprečili tesnejše povezovanje trojice avtomobilskih proizvajalcev.

Neuradno Nissan nasprotuje Renaultovemu zbliževanju s Kitajsko

Pogovori o spremembi odnosov v zavezništvu so ves čas potekali za tesno zaprtimi vrati, so pa viri razkrili, da Nissan in Mitsubishi zaradi pomislekov o zaščiti intelektualne lastnine nasprotujeta Renaultovemu načrtu za partnerstvo s kitajskim Geelyjem.

Renault, ki ima tovarno tudi v Novem mestu, je namreč napovedal delitev posla na družbo Ampere, namenjene razvoju električnih avtomobilov in z njimi povezane infrastrukture, ter ločeno podjetje, ki bi v partnerstvu z Geelyjem razvijalo bencinska, dizelska in hibridna vozila.