Hyundai ix35 fuel cell se bo zaenkrat pojavljal predvsem na cestah nekaterih skandinavskih in nemških mest. Foto: Hyundai
Hyundai ix35 fuel cell se bo zaenkrat pojavljal predvsem na cestah nekaterih skandinavskih in nemških mest. Foto: Hyundai
Hyundai ix35 Fuel Cell
Energijo za električni motor zagotavljajo gorivne celice, ki za svoje delo potrebujejo vodik. Foto: Hyundai

S tehnologijo pogonskih sklopov v katerih električnemu motorju zagotavljajo energijo gorivne celice z vodikom, se pri Hyundaiju ukvarjajo že od leta 1998. V tem času so že izvedli tudi številne preizkuse testnih vozil v praksi, sedaj pa je tehnologija na ravni, ki omogoča tudi omejeno serijsko proizvodnjo in dejansko ponudbo na trgu.

Vodik za elektriko in vodno paro
Prvi serijski model v ponudbi bo športni terenec ix35 z vgrajenim elektromotorjem in gorivnimi celicami v katerih se vodik pretvarja v električno energijo, edini izpust tega procesa v okolje pa je vodna para. Kot navajajo pri izdelovalcu naj bi električni motor z močjo 100 kilovatov zagotavljal vozilu zmogljivosti primerljive z sorodniki, ki jih poganjajo klasični agregati. Dosegal na bi namreč hitrosti do 160 kilometrov, pospešil do 100 kilometrov na uro v 12,5 sekunde in z enim polnjenjem prevozil do 588 kilometrov.

Glede na doseg in dejstvo, da je polnjenje rezervoarja z vodikom časovno primerljivo s polnjenjem fosilnih goriv, voznikom modela ix35 fuel cell ne bo treba spreminjati urnikov mobilnosti. Večji problem pa zaenkrat predstavlja dejstvo, da ni na voljo ustrezne infrastrukture za polnjenje z vodikom in da vodika še ne proizvajajo le s pomočjo okolju prijaznih energetskih virov, kar bi dejansko pomenilo uporabo in vožnjo brez škodljivih izpustov.

Zaenkrat predvsem v vozne parke
Možnosti uporabe vozil z gorivnimi celicami so tako zaenkrat omejene le na nekatere trge, še najdlje so v nekaterih skandinavskih državah. Hyundai je tako že sklenil pogodbe z nekaterimi mesti na Danskem in Švedskem, kjer bodo nova vozila uvrstili v vozni par mestnih uprav. Prav vozni parki različnih ustanov pa so tudi glavni cilj prodaje prvih tisoč vozil, čeprav bodo na voljo tudi individualnim kupcem. Seveda pa na zadnje bolj računajo po letu 2015, ko Hyundai načrtuje že naslednjo kvoto 10.000 vozil ix35 fuel cell.