Carroll Shellby se je zapisal v zgodovino avtomobilizma predvsem kot konstruktor visokozmogljivih ameriških športnikov. Foto: Ford
Carroll Shellby se je zapisal v zgodovino avtomobilizma predvsem kot konstruktor visokozmogljivih ameriških športnikov. Foto: Ford
Carroll Shelby (levo), Edsel B. Ford II. (desno)
Shelby (levo) je neločljivo povezan s Fordom, Edsel B. Ford II. (desno) pa je kljub trem desetletjem prekinitve sodelovanja ob njegovi smrti poudaril, da so izgubili dragega prijatelja. Foto: Ford

Shelby, ki se je rodil leta 1923 v Teksasu, je začel svojo športno kariero v petdesetih preteklega stoletja in leta 1959 zmagal na dirki 24 ur Le Mansa. Istega leta pa se je njegova aktivna kariera voznika superšportnikov pravzaprav tudi končala, saj so mu zdravniki zaradi težav s srcem prepovedali sodelovanje na dirkah. Verjetno pa je avtomobilski svet s tem pridobil več kot pa bi le z uspešnim športnikom, saj je vso energijo preusmeril v konstrukcijo superšportnikov.

Cobra prva s Shelbyjevim pečatom
Z idejo o lahkem športnem avtomobilu, ki bi ga poganjal Fordov motor, je pridobil podporo ameriškega avtomobilskega giganta in leta 1962 so na avtomobilskem salonu v New Yorku prvič predstavili cobro, ki so jo začeli še istega leta tudi izdelovati v Shelbyjevi tovarni v Kaliforniji. Leta 1964 pa so vodilni pri Fordu mladega konstruktorja povabili tudi k sodelovanju pri razvoju novega visokozmogljivega mustanga. Shelby je uspešnemu modelu prinesel še dodatno slavo, prav tako pa je bilo njegovo ime v šestdesetih letih prejšnjega stoletja neločljivo povezano tudi s Fordovimi uspehi na športnem področju in modelom GT40.

Vendar pa se je na začetku sedemdesetih ljubezen med Fordom in Shelbyjem precej ohladila, saj je prestopil v koncern Chrysler, kjer je sodeloval pri prvih fazah razvoja dodge viperja, pozneje pa je sodeloval s še enim izmed ameriških avtomobilskih gigantov, koncernom General Motors. Odnos s Fordom se je zaradi uporabe imena cobra dodatno zaostril v devetdesetih letih, ko je Shelby iskal celo pravico na sodišču, vendar so zadevo rešili s poravnavo leta 2001, Shelby pa je znova začel sodelovati pri razvoju Fordovih superšportnikov.

Najhitrejši serijski mustang
Zadnji projekt, pri katerem je sodeloval še osebno in dočakal tudi uradno predstavitev na avtomobilskem salonu v Los Angelesu novembra lani, je najhitrejši serijski mustang z motorjem V8, ki zmore 494 kilovatov (662 KM).

Kljub skoraj trem desetletjem prekinitve sodelovanje s Fordom pa je ob smrti Carrolla Shellbyja pravnuk ustanovitelja koncerna in član upravnega odbora podjetja Ford Motor Company Edsel B. Ford II. poudaril, da so izgubili legendo iz zgodovine podjetja, njihova družina pa izgubila tudi dragega prijatelja, ki je s svojim navdušenjem in strastjo kar šest desetletij motiviral vse, ki so imeli priložnost sodelovati z njim.