Smartovega kabriodvosedežnika sicer še ne boste srečali na cesti, ideja pa je mikavna. Foto: Smart
Smartovega kabriodvosedežnika sicer še ne boste srečali na cesti, ideja pa je mikavna. Foto: Smart

V prihajajočih sončnih dneh bi se marsikdo rade volje podal na cesto z vozilom, kot je smart forspeed, žal pa ta vsaj za zdaj ostaja le prototip.

Oblikovalci so drznemu dvosedežnemu prototipu za pogon namenili povsem trendovski in do okolja prijaznejši električni motor z močjo 30 kilovatov, ki naj bi malčka pospešil od 0 do 60 kilometrov na uro v 5,5 sekunde in mu zagotavljal doseganje hitrosti do 120 km/h. Kaj več, pri nenavadnem vozilu brez strehe in minimalističnimi steklenimi vetrobrani, tako ali tako ne bi bilo več prijetno. Dejansko pa bi bil morebitni serijski izdelek uporaben predvsem na mestnih ulicah s precej manjšimi hitrostmi, pa tudi doseg 135 kilometrov z enim polnjenjem baterije s 16,5 kWh, je primernejši za mestne vožnje od vtičnice do vtičnice.

O resnih načrtih za izdelavo morebitnega serijskega naslednika prototipa uradno sicer ne govorijo, morebitne oblikovne ali pogonske variacije pa so seveda mogoče.

Ne nazadnje tudi električni pogoni pri smartu niso neznanka, saj v 18 državah že od leta 2009 preizkušajo vozila z vgrajenimi električnimi pogoni druge generacije, prototip pa nakazuje še nekaj dodatnih mogočih rešitev. Na primer fotovoltaične celice v vetrobranskem steklu, ki zagotavljajo energijo za druge nepogonske porabnike elektrike v vozilu.

Vsaj katero izmed oblikovnih rešitev pa je mogoče pričakovati pri prihodnjih serijskih modelih vozil ali drugih izdelkih s Smartovo blagovno znamko, kot sta na primer električni skuter in dvokolo. Malce manj možnosti je, da bi morebitni kupci in uporabniki z veseljem sprejeli idejo oblikovalcev o tem, kako rešiti težavo vode v potniški kabini v primeru naliva. Ker prototip forspeed nima strehe, so namreč v potniško kabino vgradili posebej oblikovane sedeže na katerih se ne nabira voda, ampak odteče na dno kabine, tam pa je urejeno odtekanje vode po kanalčkih in skozi odprtine v dnu na cesto.