Varno sožitje kolesarjev in voznikov je odvisno predvsem od nas samih in odnosa do drugih. Foto: Fiat
Varno sožitje kolesarjev in voznikov je odvisno predvsem od nas samih in odnosa do drugih. Foto: Fiat
Sožitje kolesarjev in voznikov
Pobudnika akcije Andrej Brglez (levo) in Radoslav Rogina (desno). Foto: Fiat
Sožitje kolesarjev in voznikov
Vozniki in kolesarji na cestah seveda niso sovražniki, zavest o razlikah pa koristi. Foto: Fiat
"Tri metre je OK"

Rogina, kolesar kluba Adria Mobil in zmagovalec kolesarske dirke Po Sloveniji 2013, in Brglez, strokovnjak za varno vožnjo in pobudnik številnih preventivnih akcij, sta prepričana, da približno tri metre širine cestišča prostorsko povsem zadostuje za srečevanje kolesarjev in voznikov, potrebna je le večja mera strpnosti in razumevanja.

Najnevarnejša so srečevanja
Sožitje precej različnih uporabnikov cestnih površin sicer skriva številne pasti in nevarnosti, med katerimi so najbolj problematična srečevanja in prehitevanja, še posebej v nepreglednih ovinkih in na različnih zožitvah cestišč. V takšnih situacijah morajo pokazati dobro mero veščin, modrosti, strpnosti in še česa prav vsi udeleženci, da srečanja minejo varno in brez posledic za ene ali druge. Omenjeno mora postati tako rekoč podzavestna navada, saj je glede na število avtomobilov in kolesarjev na cestah takšnih srečanj veliko že na krajših relacijah.

Odgovornost na obeh straneh
Odgovornost za uspešno sožitje pa seveda nosijo tako vozniki kot tudi kolesarji. Radoslav Rogina, ki za trening v povprečju s kolesom prevozi 120 kilometrov na dan, v zvezi s tem dodaja: "Vozni pas ni vedno širok tri metre in prostor, ki si ga delimo, res ni velik. Nestrpnost in agresivnost nam še bolj nevarno skrčita prostor srečevanja, zato je nujno, da ju zamenjata potrpežljivost in skrb za vse, ki se srečujemo na cestah. Ne glede na to, ali gre za profesionalne kolesarje ali rekreativce, moramo vožnjo s kolesom jemati odgovorno. Kolesarji lahko k večji varnosti pripomoremo že s tem, da poslušamo promet za seboj, da se umaknemo na rob ceste tam, kjer je to mogoče in varno ter da ne vozimo vzporedno."

S pobudo Tri metre je O. K. želita Rogina in Brglez poudariti, da pravila in zakoni o rabi ceste pravzaprav predstavljajo le osnovni in potrebni minimum za varno vožnjo; ostalo - človečnost, strpen in do drugih skrben odnos na cesti - pa bomo morali narediti sami. Morda bo pot do tega lažja tudi, če se, vsaj občasno, kolesar postavi v vlogo avtomobilista in avtomobilist v vlogo kolesarja.

Njuni pobudi se pridružujejo tudi Kolesarski klub Adria Mobil, Avto Triglav, uradni prevoznik ekipe kolesarskega kluba z vozili znamke Fiat, ter Adria Mobil, generalni pokrovitelj kolesarskega kluba.

"Tri metre je OK"