35 trikolesnih vozil toyota i-ROAD in 35 štirikolesnih vozil toyota auto body COMS je na voljo za mestne vožnje. Foto: Toyota
35 trikolesnih vozil toyota i-ROAD in 35 štirikolesnih vozil toyota auto body COMS je na voljo za mestne vožnje. Foto: Toyota
Toyota i-Road EV
Izvajalci so v okviru projekta v mestno prometno infrastrukturo dodali 120 napajalnih točk in 41 napajalnih postaj za druga priključna vozila. Foto: Toyota

Delitev oziroma souporabo avtomobilov (Car sharing) prakticirajo tudi pri Toyoti, ki so v namen pilotnega projekta v Grenoblu v Franciji ponudili 70 električnih vozil.

Gre za 35 električnih trikolesnikov i-road EV in prav toliko štirikolesnih električnih avtomobilov auto body COMS, ki so uporabnikom na voljo od 1. oktobra dalje, projekt pa bo trajal najmanj tri leta.

Za mestno vožnjo
Merijo na meščane, ki bi se z vozilom podali na krajšo pot po mestu, rezervacijo pa lahko opravijo kar s pomočjo aplikacije na svojih pametnih mobilnih telefonih. Toyota se je s projektom priključila drugim avtomobilskim proizvajalcem, kot so Renault, PSA/Peugeot-Citroën, BMW, Daimler in Ford, ki prav tako prakticirajo delitev avtomobilov.

Prodor do leta 2020
Toyotin vodja Takeši Učijamada meni, da bo pilotni projekt v Franciji pripomogel k spodbujanju uporabe električnih vozil v mestih. "Osebno si zelo prizadevam, da mestna središča po vsem svetu postanejo poligon za električna vozila. Večje učinke na tem področju pričakujemo do leta 2020," je na dogodku za novinarje dejal Japonec.

Pri Toyoti, ki je podoben projekt zagnala tudi na Japonskem, menijo, da so električna vozila idealna za premagovanje kratkih poti, medtem ko so hibridi in priključni hibridi ter tudi vozila na gorivne celice bolj praktični za daljša potovanja.

Deljenje avtomobilov je podaljšek javnega prometa
Učijamada je poudaril, da bi lahko Toyota pilotni projekt iz Grenobla, kjer so partnerji projekta mestna občina, izvajalec javnega prometa in francosko elektroenergetsko podjetje EDF, v prihodnje razširila tudi na druga mesta po svetu.

Toyotin predsednik za Evropo Didier Leroy je dejal, da je projekt podaljšek javnega prometa. Stranke lahko prek spleta rezervirajo svoje vozilo in ga prevzamejo na železniški postaji v Grenoblu. Glavna prednost naj bi bila nizka cena najema električnega vozila. Meščanom Grenobla jih ponujajo po načrtu z imenom "3, 2, 1 evro" za podaljšanje uporabe za prvih, drugih in tretjih 15 minut. Imetniki letnih vozovnic za javni prevoz so deležni znižane cene, ki znaša dva evra, vsakih nadaljnjih 15 minut pa jih stane dodaten evro.