Mitsuhisa Kato pravi, da bodo na novi platformi najprej izdelali tri modele s pogonom na prednji kolesi, do leta 2020 pa želijo v skladu z novo strategijo proizvesti polovico vseh vozil. Foto: Toyota
Mitsuhisa Kato pravi, da bodo na novi platformi najprej izdelali tri modele s pogonom na prednji kolesi, do leta 2020 pa želijo v skladu z novo strategijo proizvesti polovico vseh vozil. Foto: Toyota

Pri Toyoti so objavili načrte, ki bodo prinesli veliko nižje stroške pri razvoju in izdelavi novih modelov, pa tudi nižjo porabo goriva. Na obzorju je nova modularna platforma.
Toyota, ki je po podatkih Forbsa v letu 2014 z 9,82 milijona prodanimi vozili zdrsnila na drugo mesto za Volkswagen, ki je prodal 100.000 vozil več, je objavila velik načrt reorganizacije za leto 2015. Ta je del prehoda na novo modularno platformo, s katero naj bi svetovno prodajo povečali na več kot 10 milijonov vozil na leto.
Volkswagen z MQB platformo žanje uspehe
Japonci bodo z novo prilagodljivo platformo sledili največjemu konkurentu, skupini Volkswagen, ki lahko različne modele, različnih velikosti in različnih znamk, razvija in izdeluje na eni sami platformi - MQB. Pri Toyoti verjamejo, da bodo z novo platformo dolgoročno privarčevali kar petino vseh stroškov z razvojem in proizvodnjo vozil, večino delov pa naj bi si delilo kar 75 odstotkov vozil vseh avtomobilskih znamk, ki spadajo pod Toyoto.
Z uporabo enakih ali zelo podobnih delov bo manj zahtevna tudi postavitev proizvodnje linije. Pri Toyoti pravijo, da bodo lahko stroške priprave nove linije v primerjavi z letom 2008 pred svetovno finančno krizo znižali kar za polovico, strošek naložbe za nove tovarne pa za 40 odstotkov.
Zmogljivejši, a hkrati bolj varčni pogonski motorji
Pri Toyoti razvijajo tudi novo generacijo motorjev, ki bodo porabili za 25 odstotkov manj goriva kot pogonski motorji v trenutnih modelih, hkrati pa bodo zagotavljali 15 odstotkov večjo moč. Za primer, naslednja generacija hibridnega pogonskega sklopa, ki bo premierno predstavljen v novi generaciji toyote prius konec leta, bo za 15 odstotkov bolj ekonomičen od tistega v aktualni generaciji.
"Zdaj je čas za reorganizacijo in nove smernice pri proizvodnji in razvoju vozil. Nov start bo odločen," pravi Mitsuhisa Kato, Toyotin podpredsednik, odgovoren za razvoj, ki je dodal, da bodo prvi Toyotini modeli izdelani na novi globalni platformi (TNGA) iz C segmenta vozila, s prednjim pogonom. Predstavljeni bodo še letos.
Visoki predstavnik Toyote ni želel razkriti podrobnosti, je pa navedel modele prius, corolla in lexus CT.