Redni servis klimatskih naprav je hiter in za učinkovitost delovanja pomemben poseg. Foto: M. Kr.
Redni servis klimatskih naprav je hiter in za učinkovitost delovanja pomemben poseg. Foto: M. Kr.
Vzdrževanje klimatske naprave
Prvi servisni pregled učinkovitega delovanja klimatskega sistema je merjenje temperature na zračniku. Foto: M. Kr.
Vzdrževanje klimatske naprave
Sodobne servisne naprave samodejno stehtajo količine plina in olja, ju po potrebi dopolnijo, prečistijo in preizkusijo tesnjenje sistema. Foto: M. Kr.

Marsikdo si glede na bolj ali manj preprost upravljalni del na avtomobilski armaturi ne predstavlja, da je celoten klimatski sistem eden izmed večjih in za vzdrževanje zahtevnejših sklopov v avtomobilu. Ker letošnje poletne temperature predstavljajo za delovanje klimatskih sistemov še posebno hud izziv, marsikdo ugotavlja, da klima v njegovem avtomobilu ni kos temperaturam, za kar je lahko krivo tudi slabše delovanje, ki je posledica neustreznega vzdrževanja.

Redni servis na dve leti ali po 30 tisoč kilometrih
Strokovnjaki priporočajo redne servisne intervale na vsaki dve leti oziroma na vsakih 30 tisoč prevoženih kilometrov. Redni servis naj bi vključeval predvsem čiščenje in dopolnitev količine plina, dolivanje olja, čiščenje prezračevalnih vodov ter menjavo mikrofiltrov. Prvi del posega po navadi opravijo s samodejnimi polnilnimi napravami, ki preverijo količino plina in olja ter poskrbijo za ustrezno dopolnitev, hkrati pa opravijo tudi preizkus tesnitve sistema.

Ob morebitnih izrazito premajhnih količinah plina v sistemu ali slabega tesnjenja mora serviser poiskati razlog za izgubljanje plina, saj bi nezatesnjen sistem hitro znova postal neučinkovit. Premajhna količina plina ali olja pa ne vpliva le na (ne)učinkovitost pri hlajenju, ampak lahko povzroči tudi večje okvare in s tem višje stroške popravila, še posebej če je treba zamenjati kompresor ali uparjalnik, ker je po navadi treba razstaviti precejšen del motorja ali armature.

Morebitno »varčevanje« z odlašanjem rednega servisiranja ali odločanje za cenejše in po navadi neustrezne posege oziroma dele je tako za uporabnike pogosto na koncu dražje ali pa se morajo sprijazniti s tem, da klimatski sistem ne deluje, tako kot bi moral.

Učinkovitost je odvisna tudi od načina uporabe
Za večjo učinkovitost delovanja klimatske naprave lahko poskrbijo tudi uporabniki sami, in sicer s pravilnim načinom uporabe. Eden izmed ključnih nasvetov strokovnjakov je, da ne pretiravajte z razliko med zunanjo in notranjo temperaturo, ki naj bi bila le približno sedem stopinj Celzija.

Delo sistema olajša tudi prezračevanje, preden sedete v avtomobil in zaženete motor. Na parkirišču pred odhodom odprite vsa vrata ali pa vsaj spustite stekla in temperatura v notranjosti vozila bo zaradi prepiha takoj padla za kakšno stopinjo, klimatski sistem bo pa imel s tem manj dela oziroma lažje delo.

Na koncu pa še namig, da klimatska naprava ni koristna le poleti in zaradi udobja, ampak uspešno zmanjšuje raven vlage tudi v deževnih dneh, hitreje osuši notranjo stran stekla, vožnja v temperaturno prijetnejšem okolju pa je zaradi boljšega počutja voznika tudi varnejša.