Audi z odpravo proizvodne linije in z računalniško vodeno logistiko načrtuje 20-odstotno povečanje proizvodnje. Foto: Audi
Audi z odpravo proizvodne linije in z računalniško vodeno logistiko načrtuje 20-odstotno povečanje proizvodnje. Foto: Audi

Ford je leta 1913 z uvedbo proizvodnega traku za vedno spremenil avtomobilski svet, saj je odprl vrata množični proizvodnji. Od takrat so se procesi nenehno posodabljali, a zasnova proizvodne linije se je ohranila do danes.

Toda pri Audiju zdaj predstavljajo pametno tovarno, v kateri bodo proizvodno linijo nadomestile delovne postaje, ki bodo prispevale k večji učinkovitosti proizvodnje. To je zaradi vse večjega števila različic vedno težje zagotavljati. Če je proizvodnja določenih različic zahtevnejša kot pri drugih ali preprosto zahteva več sestavnih delov, lahko to upočasnjuje celoten proizvodni proces.

S konceptom prilagodljive proizvodnje pa bo računalniški sistem vedel, katera postaja potrebuje določene dele, in jih tja poslal z avtonomnimi dostavnimi vozili in celo z brezpilotniki. Kljub temu bodo ljudje še vedno imeli ključno vlogo, saj novi koncept ne predvideva zmanjševanja števila delavcev.

Pametna tovarna bo med drugim vključevala tudi proizvodnjo s 3D-tiskalniki in uporabo Googleovih očal, ki bodo zaposlenim omogočala prikaz pomembnih podatkov za posamezen proces.

Ni oddaljen cilj, temveč realnost
Čeprav se vse skupaj morda sliši futuristično, ne gre za oddaljen cilj, temveč za realnost, ki se je začela uresničevati z odprtjem tovarne v kraju San José Chiapas v Mehiki, kjer nastaja novi Q5, nadaljevala pa se bo s testnim uvajanjem proizvodnje brez proizvodnega traku v tovarni motorjev v madžarskem Gyorju in nato še v dveh drugih obratih.

Pri Audiju so prepričani, da bodo lahko z novo prilagodljivo proizvodnjo izdelali za 20 odstotkov več avtomobilov kot na klasičnih proizvodnih linijah.