BASF-ova strokovnjaka za avtomobilske barve, Florina Trost in Mark Gutjahr, poudarjata, da se z novimi tehnologijami odpirajo povsem nove možnosti za oplemenitev dozdajšnjih barv. Foto: BASF
BASF-ova strokovnjaka za avtomobilske barve, Florina Trost in Mark Gutjahr, poudarjata, da se z novimi tehnologijami odpirajo povsem nove možnosti za oplemenitev dozdajšnjih barv. Foto: BASF

Nove tehnologije pri izdelavi in nanosu avtomobilskih lakov omogočajo pestrejšo ponudbo barvnih odtenkov, ki se po zaslugi dodajanja različnih materialov spreminjajo glede na količino osvetlitve. Po besedah prvega moža oblikovalskega oddelka pri BASF-u Marka Gutjahra se bo obseg ponudbe zdajšnjih klasičnih kovinskih ali bisernih barv čedalje bolj širil z izdelki, ki imajo zahtevnejšo strukturo.

Takšen je na primer lak, v katerega dodajajo drobne steklene delce, ki ob različnih osvetlitvah spreminjajo odtenek barve pa tudi zaznavanje oblike avtomobila. Florina Trost, ki je pri BASF-u zadolžena za ustvarjanje novih barv, ob tem dodaja, da se s podobnimi dodatki odpirajo povsem nove možnosti za dojemanje in poudarjanje kakovosti avtomobilskih barv.

Smernice pri zaznavanju avtomobilskih barv se od želje po takojšnji vpadljivosti s pomočjo opaznih in kričečih barv obračajo proti želji po sekundarnem navdušenju, ko opazovalec šele ob podrobnejšem ogledu opazi prelivanje odtenkov in vpliv na zaznavanje oblike.

Na takšne adute bodo oblikovalci stavili tudi pri vračajoči se rdeči barvi, ki pa ne bo več le preprosto vpadljiva zaradi opaznosti, ampak naj bi tudi zagotavljala prelivanje in spreminjanje odtenka glede na osvetljenost. Zadnje se bo čedalje bolj uveljavljalo tudi pri vseh drugih barvah, ne glede na siceršnje razlike v priljubljenosti posameznih osnovnih barv na različnih celinah.