V okolici Göteborga naj bi leta 2017 začelo voziti 100 vozil, sposobnih povsem samodejne vožnje. Foto: Volvo
V okolici Göteborga naj bi leta 2017 začelo voziti 100 vozil, sposobnih povsem samodejne vožnje. Foto: Volvo

Program, ki bo omogočal prehod iz klasičnega krmiljenja vozila v samodejnega in obratno, je že razvit in pri Volvu verjamejo, da bo zagotavljal varne in tekoče prehode iz enega v drugi način upravljanja.

Program IntelliSafe Auto Pilot zagotavlja upravljanje sistema samodejne vožnje s pomočjo ročic ob volanskem obroču, podobnih tistim za upravljanje nekaterih samodejnih menjalnikov. V trenutku, ko bo vozilo zapeljalo na odsek ceste, prilagojen za uporabo samovozečih vozil, bo sistem obvestil voznika in mu prepustil odločitev, ali zaupa vožnjo elektroniki.

Samodejno vožnjo bo mogoče aktivirati s hkratnim pritiskom obeh obvolanskih ročic, voznik bo lahko spremljal postopek preklopa na velikem prikazovalniku instrumentnega dela, kjer se bodo prikazovali tudi ustrezni podatki med samodejno vožnjo.

Ko se bo vozilo približevalo koncu odseka ceste, prilagojene za vožnjo samodejnih vozil, bo sistem voznika obvestil o tem vsaj šestdeset sekund pred koncem. Če se voznik ne bo odzval, se bo po zagotovilih inženirjev vozilo postopoma varno ustavilo.

Preizkusno obdobje za sto vozil XC90 se bo začelo leta 2017, v okolici Göteborga pa bo z ustrezno infrastrukturo opremljenih približno 50 kilometrov cest.