Vožnja na avtoplin (LPG) je cenejša kot z bencinom, višji nakupni strošek pa naj bi se povrnil v približno dveh letih. Foto: Opel
Vožnja na avtoplin (LPG) je cenejša kot z bencinom, višji nakupni strošek pa naj bi se povrnil v približno dveh letih. Foto: Opel
Opel LPG
Opel ima vozila na bencin in LPG v ponudbi že od leta 2009, zdaj si želijo povečati delež teh vozil tudi v Sloveniji. Foto: Opel

V sodelovanju s Petrolom si želijo povečati zanimanje kupcev za avtomobile, ki poleg bencina za gorivo uporabljajo tudi avtoplin - s tem komercialnim imenom označujejo utekočinjen naftni plin oziroma LPG (Liquefied Petrol Gas), ki je ena izmed najboljših alternativ klasičnim pogonskim gorivom. Način oskrbe je primerljiv z drugimi naftnimi derivati, cena pa je za nekaj manj kot 50 odstotkov nižja od bencina.

Pet modelov z nadgradnjo za LPG
Opel ponuja kar pet modelov (corsa, meriva, astra, zafira tourer, insignia), ki imajo serijsko vgrajen plinski sistem. Za nadgradnjo je zadolžen poseben Oplov oddelek OSV (Opel Special Vehicles GmbH), ki je od leta 2009 predelal že več kot 60.000 vozil.

V okviru predelave prilagodijo ventile, njihova ležišča pri bencinskem motorju in sistem nadzora delovanja motorja z dvema krmilnima enotama, vgradijo jeklen rezervoar v prostor, kjer je sicer rezervno kolo, namestijo dovod za polnjenje LPG-ja poleg odprtine za bencin in vgradijo stikalo, s katerim lahko voznik po želji preklaplja med avtoplinom in bencinom.

Tovarniška vgradnja ima nekaj prednosti
Čeprav je plinske sisteme mogoče vgraditi tudi naknadno, ima tovarniška vgradnja nekaj prednosti, med katere sodijo popolna integracija v vozilo, podaljšan doseg vožnje brez kompromisov na račun prostora v potniški kabini ali prtljažniku in garancija. Kakovost in trajnost so na ravni drugih delov in sklopov, poleg tega pa nima kupec dodatnega dela s homologacijo, kar je pri naknadni vgradnji obvezno.

Kupci vozil s pogonom na LPG se zaradi nižje cene avtoplina brez dvoma vozijo ceneje, je pa treba upoštevati, da je nakupna cena v primerjavi z modeli, ki jih poganja le bencin, do približno dva tisoč evrov višja. Pri Oplu so v zvezi s tem izračunali, da se naložba v cenejše in okolju prijaznejše gorivo povrne v približno dveh letih ali po prevoženih 42.000 kilometrih, nato pa so stroški uporabe precej nižji kot pri vozilih z le bencinskim motorjem. Za kupce je končni izračun ugodnejši kljub dejstvu, da je servisiranje vozil malenkost dražje, saj je treba pregledati še plinski sistem in občasno menjati plinski filter.

Za corso LPG z 1,2-litrskim bencinskim motorjem z močjo 63 kilovatov (85 KM) morajo kupci v Sloveniji odšteti od 12.815 evrov, za insignio LPG z 1,4-litrskim bencinskim motorjem z močjo 103 kilovate (140 KM) pa 27.080. Poleg omenjenih dveh pa so v ponudbi še LPG-različice modelov meriva, astra in zafira tourer. V okviru posebne akcije Opel kupcem do konca leta obljublja še poseben popust, Petrol pa je primaknil magno z nekaj evri za nakup avtoplina.

LPG je varen za uporabo
Čeprav se je prodaja LPG-ja v zadnjih nekaj letih močno povečala, pa pri Oplu in Petrolu ugotavljajo, da imajo morebitni kupci še vedno nekaj zadržkov v zvezi z varnostjo. Zato poudarjajo, da je uporaba povsem varna, možnost eksplozije manjša kot pri bencinu, prepovedi uporabe vozil z avtoplinom v podzemnih garažah pa so tudi že začeli umikati, saj naj ne bi bile utemeljene. Glede na razširjenost mreže bencinskih servisov s ponudbo LPG-ja, ki bo še rastla, pa tudi ni več skrbi zaradi oskrbe.