Pri Renaultu pravijo, da je bil megane v prejšnjih štirih generacijah znan kot vsestranski družinski avto in tudi električni megane E-tech bo imel enako vlogo, ostaja prilagodljivo družinsko vozilo s poudarkom na dinamični vožnji. Foto: Renault
Pri Renaultu pravijo, da je bil megane v prejšnjih štirih generacijah znan kot vsestranski družinski avto in tudi električni megane E-tech bo imel enako vlogo, ostaja prilagodljivo družinsko vozilo s poudarkom na dinamični vožnji. Foto: Renault

Med prvimi na svetu smo lahko preizkusili popolnoma električnega megana, ki veliko skupnega s klasičnim meganom niti nima. Je pa za meganom E-tech, kakor so ga uradno poimenovali pri Renaultu, zanimiva zgodba.

Javna skrivnost je, da je tik pred prihodom druge generacije nadvse priljubljenega twinga takratni Renaultov šef Carlos Ghosn v zadnjem hipu zahteval drugačno obliko, kar se je zelo kmalu izkazalo za napačno odločitev.

Na prvi pogled se zdi zmogljivost baterije razmeroma majhna, a so pri Renaultu ubrali nekoliko drugačen pristop. Zmanjšali so maso vozila, poudarjajo pa specifično upravljanje energije, ki toploto, ki nastaja med delovanjem baterij, prevaja v potniško kabino in s tem zmanjša potrebo po električnem gretju notranjosti. Foto: Renault
Na prvi pogled se zdi zmogljivost baterije razmeroma majhna, a so pri Renaultu ubrali nekoliko drugačen pristop. Zmanjšali so maso vozila, poudarjajo pa specifično upravljanje energije, ki toploto, ki nastaja med delovanjem baterij, prevaja v potniško kabino in s tem zmanjša potrebo po električnem gretju notranjosti. Foto: Renault

Megana so večkrat spreminjali

Lani je Renaultov šef postal Luca de Meo. Drugi dan nove službe so mu pokazali skoraj dokončanega električnega megana in zgodba se je ponovila. Sledile so spremembe. Kako se bodo izkazale, bo pokazal čas, a prvi vtisi so odlični.

Megane E-tech je popolnoma nov avto, kar nakazuje tako zunanjost, še bolj pa popolnoma nova notranjost. Prepričal nas je predvsem osrednji zaslon s sistemom openRlink, ki je od predhodnega sistema kar sedemkrat hitrejši.

Električna platforma je narekovala zunanjo obliko. Velika medosna razdalja, ki je omogočila prostorno kabino, je kombinirana s kratkimi previsi, zato je avtomobil videti zelo dinamično, ni pa klasični križanec. Foto: Renault
Električna platforma je narekovala zunanjo obliko. Velika medosna razdalja, ki je omogočila prostorno kabino, je kombinirana s kratkimi previsi, zato je avtomobil videti zelo dinamično, ni pa klasični križanec. Foto: Renault

Bistvo električnega avtomobila so seveda pogon in baterije. 160 kilovatov poskrbi za pospešek z mesta do 100 km/h v 7,4 sekunde, polne baterije s zmogljivostjo 60 kWh pa v idealnih razmerah zagotavljajo do 450 kilometrov dosega.

Po kratki testni vožnji se zdi, da je Renault nazaj.

Več o električnem meganu E-tech pa v videoprispevku iz oddaje Avtmobilnost.