Pri Boschu so proizvedli ključne dele za dizelski motor, ki ga vgrajujejo v šest Volkswagnovih in en Audijev motor, za katerega so pri nemškem koncernu priznali, da so prirejali podatke o izpustih škodljivih plinov. Foto: EPA
Pri Boschu so proizvedli ključne dele za dizelski motor, ki ga vgrajujejo v šest Volkswagnovih in en Audijev motor, za katerega so pri nemškem koncernu priznali, da so prirejali podatke o izpustih škodljivih plinov. Foto: EPA

Volkswagen ni več edini, ki ga preiskujejo ameriške oblasti v povezavi s prirejanjem izpustov pri dizelskih motorjih TDI. Ameriško pravosodno ministrstvo je pod drobnogled vzelo tudi giganta med dobavitelji sistemov avtomobilski industriji, podjetje Bosch.

Ameriške oblasti so potrdile, da Boscha za zdaj ne obtožujejo nikakršne prevare. Po pisanju ameriške revije Road and Track, kjer se sklicujejo na neimenovani vir znotraj pravosodnega ministrstva, želijo predtem dobiti dokaze, da je Volkswagen uporabljal Boschevo tehnologijo v namen prirejanja izpustov. Pri Boschu trdijo, da le izdelujejo komponente, ki zadovoljujejo specifikacije, ki jih zahtevajo pri Volkswagnu.

"Kako so komponente in sistemi umerjeni in vgrajeni v vozilo, je odvisno od proizvajalca vozil," so še v zgodnjih fazah po izbruhu škandala pojasnili pri Boschu. V članku v reviji Road and Track so med drugim opozorili na pisanje nemškega tednika "Bild am Sonntag“, v katerem so zapisali, da je Bosch Volkswagna glede zavajanja s količino škodljivih izpustov opozoril že pred osmimi leti. Natančneje, pri Boschu so programsko opremo poimenovali kot "prevarantsko" kodo in opozorili, da se ne sme vgrajevati v serijska vozila.

Bosch naj bi bil vključen v vse razvojne procese
Konkretna težava je povezana z Boschevima moduloma za nadzor motorja, EDC 16 in EDC 17, ki se uporabljata kot osnova za nadzor izpustov izpušnih plinov na Volkswagnovih dizelskih motorjih in tudi številnih drugih motorjih različnih avtomobilskih proizvajalcev. Po pisanju Road and Tracka ima vsak proizvajalec svojo programsko opremo in specifikacije za Boscheve nadzorne module, pišejo pa tudi, da je neimenovani programer iz avtomobilske industrije dejal, da to ne pomeni, da dobavitelj opreme ni vedel, kaj se dogaja.

"Bosch je vključen v vsak razvojni proces, s katerim smo se ukvarjali. Oni vztrajajo pri tem, da so navzoči pri vseh testiranjih, kjer hranijo vse pomembne podatke. Tako slej ali prej nekdo iz Boscha ve za vse, kar se dogaja," so pri reviji citirali neimenovanega programerja.