Korejska K-pop skupina BTS se je zavihtela na sam vrh najbolj prodajanih izvajalcev. Foto: Reuters
Korejska K-pop skupina BTS se je zavihtela na sam vrh najbolj prodajanih izvajalcev. Foto: Reuters

To je blizu ravni na prelomu stoletja, preden je internet začel uničevati prihodke.

Vinilne plošče, ki so v zadnjih letih doživele renesanso, so imele nespremenjeno rast, saj se je prodaja zvišala za 23,5 odstotka glede na leto 2019, medtem ko je prodaja CD-plošč še naprej padala, in sicer za 11,9 odstotka, je v letnem poročilu zapisalo Mednarodno združenje fonogramske industrije (IFPI). Pretočne storitve pa so imele 19,9-odstotno rast.

Streaming platforme, pri katerih prednjačijo Spotify, Apple in Deezer, imajo v lasti 62,1 odstotka glasbenih prihodkov na svetovni ravni in približno 443 milijonov plačljivih uporabnikov. Na lestvici najbolj prodajanih izvajalcev je južnokorejska skupina BTS, tesno pa ji sledijo Taylor Swift, Drake, The Weeknd in Billie Eilish.

Na vrhu kraljuje K-pop

V storitvi sta dve skladbi presegli dva milijona pretokov, in sicer Blinding Lights kanadskega avtorja The Weeknd in Dance Monkey avstralske kantavtorice Tones and I. Prva je dosegla 2,72, druga pa 2,34 milijona pretokov. Skupina BTS je z albumom Map of the Soul: 7 kraljevala na lestvicah tako v pretočni kot fizični obliki.

Po oceni IFPI so k rasti najbolj pripomogle svetovne povezave kljub omejitvam potovanja, povezanim s pandemijo. "K-pop še naprej napreduje, a rekel bi, da je bil najbolj razburljiv razvoj v tem letu v tem, kako so oboževalci po svetu sprejeli afriško glasbo in afriške umetnike," je dejal Simon Robson iz družbe Warner Music.

Afriška regija je bila vključena prvič. Imela je 8,4-odstotno rast na čelu z umetniki, kot je Burna Boy iz Nigerije, ki je v tem mesecu prejel grammyja za najboljši album t. i. svetovne glasbe. "Kot vidimo, se lahko umetniki od kjer koli na svetu prebijejo na kateri koli drug trg na svetu," je povedal Dennis Kooker iz Sony Music.

Manj prostora za nišne glasbenike?

Kljub tem novicam se zaradi pretočnega gospodarstva pojavljajo številni protesti, pri tem pa mnogi umetniki trdijo, da koristi le največjim zvezdnikom in pušča malo prostora za manj uspešne in nišne glasbenike.

Izvršna direktorica IFPI Frances Moore je trditve, da bi obstajale težave v industriji, zavrnila. "Raziskave, ki smo jih opravili, kažejo, da so prihodki umetnikov višji od prihodkov, ki se industriji vrnejo po stroških itd. Torej s tega vidika obstaja napačno prepričanje, da umetnikom ne gre dobro," je dejala. Po njeni oceni napačna predstava verjetno izvira iz konkurence, saj je na Spotifyju zastopanih sedem milijonov izvajalcev, ki dnevno naložijo 60.000 skladb.

Kot je povedal Konrad von Lohneysen iz nemške založbe Embassy of Music, je vloga založbe v tem, da je umetnikova partnerica. "Prepričani smo, da bo naša vloga ostala takšna, kakršna je, in da bodo umetniki spoznali, kaj imajo z založbo ... Z dovoljenjem, da delajo, kar želijo – ustvarjajo umetnost."