'Vsi naši izdelki nastanejo z namenom, da pripovedujejo zgodbe,' pravi ustanoviteljica in kreativna direktorica znamke Alenka Repič. Foto: Kaaita
'Vsi naši izdelki nastanejo z namenom, da pripovedujejo zgodbe,' pravi ustanoviteljica in kreativna direktorica znamke Alenka Repič. Foto: Kaaita

Kaaita je igrivo povabilo v svet trajnosti, sodelovanja in ustvarjalnosti. Vsak naš izdelek ima pozitiven učinek na vsakdan uporabnika.

'Čudežna omara' hendee, izdelana iz recikliranih plastenk, je lahko vreča za perilo ... Foto: Kaaita
.. odlično pa se počuti tudi na ulici, sploh v družbi torbuschke (skovanka med torbo in babuško, saj se v eni pravzaprav skrivajo tri torbe). Foto: Kaaita
Copati copa copa so nežni do stopal in prijazni do okolja. Foto: Kaaita
Tako kot torbe Kaaita so reinkarnacija plastenk, podplati pa so odišavljeni s sivko. Foto: Kaaita

Naš proračun za komuniciranje je manjši, kot je proračun velikih korporacij za kavo. Pa vendar smo slišani in zaželeni. Naša moč je v substanci in vrednotah, pri katerih ne sklepamo kompromisov.

Z gugalnico ding dong se lahko zazibate nazaj v čas otroštva. Foto: Kaaita

Velikokrat je treba reči “ne”. “Ne” prodaji v trgovinah, ki svoj uspeh gradijo na akcijah, popustih in ne gradijo na dodani vrednosti. “Ne” številnim, skoraj vsakodnevnim ponudbam iz Kitajske, da nam s čudovitim filcem iz kitajske izdelajo “naše” izdelke za precej nižjo ceno, kot to počnemo zdaj. “Ne” pritiskom po sledenju modnim smernicam, ki se spreminjajo na tri mesece. “Ne” produciranju novih in novih izdelkov samo zato, da ustvarjamo vtis, da je pri nas vedno kaj novega.

Skupaj z Uršo Jerkič in Ano Hribar so posneli serijo igrivih fotografij, na katerih poleg Urše nastopajo izdelki Kaaita. Na fotografiji ena od trojice torbuschk. Foto: Kaaita
Zamisel za udobno ležišče vašega štirinožca? Foto: Kaaita
"Če bi združili besede eko, zabava, preprostost in dizajn v eno besedo, potem bi bila ta beseda prav gotovo 'kaaita'," razmišlja sogovornica. Foto: Kaaita

Morda niste vedeli: kaaita v enem od indijanskih jezikov pomeni "posadi drevo". "Narava, predvsem drevesa, so moja ljubezen že od nekdaj. Tudi na simbolni ravni. Ko posadim malo sadiko, vem, da bo čez čas iz nje zraslo čudovito drevo. Medtem zanjo skrbim in uživam v tem, ko opazujem vsak njen najmanjši napredek." Alenka Repič, ustanoviteljica in kreativna direktorica "kreativne manufakture" Kaaita zelo podobno gleda na vodenje podjetij. V njenem idealnem svetu bi obstajala samo takšna, ki imajo jasno vizijo, v kaj se želijo razviti in kaj je njihov "višji" namen obstoja. Vse to pa bi dosegali strpno, v skladu z naravnimi cikli.

"Usmerjanje energije v doseganje hitrih učinkov naredi več škode kot koristi," je prepričana Repičeva, po formalni izobrazbi ekonomistka, ki je Kaaito ustanovila pred desetimi leti zato, da bi podjetjem pomagala na poti do odgovornega odnosa do okolja. Pred dobrima dvema letoma pa je ugotovila, da največ lahko dosežemo z lastnim delovanjem in zgledom. Od takrat je Kaaita kreativna manufaktura, katere strast sta oblikovanje in izdelovanje stvari s pozitivnim vplivom na vsakdanje življenje. Prednost dajejo ročno izdelanemu, trajnostnim materialom oziroma tehnikam ter poštenim odnosom. "Najbolj od vsega pa Kaaita uživa v izdelovanju čustveno močnih izdelkov," z zanosom pove ustanoviteljica.


V skladu z ljubeznijo do dreves in zelenega, torej narave, veliko pomena pripisujete trajnostnemu oblikovanju in odgovornemu odnosu do okolja. Kako uresničujete ta načela pri svojem delu?

Vsak naš izdelek ustvarimo s smelim namenom, da bo spreminjal svet. Malo po malo. Z uporabo naših izdelkov lahko udejanjaš male spremembe v svojem življenjskem slogu in se pri tem zabavaš. Tako kot se zabavamo tudi mi, ko odložimo zemljevide in se podamo po neuhojenih poteh. Pomembna je namreč tudi pot, ne samo cilj. Izjemno uživamo v iskanju primernih materialov, še posebej so nam pri srcu pozabljenci, reciklirani ali spregledani naravni materiali, ki jim potem vdahnemo novo življenje. To storimo na primer z načinom izvedbe, rokodelsko spretnostjo ali preprosto dobro idejo. Recikliran filc iz odpadnih plastenk tako lahko postane tris torb za na tržnico; recikliran kos papirja se brez lepila sestavi v ekopapirnato vrečko; oluščki pire in cvetovi sivke napolnijo mehak kos pohištva in sivka zadiši v najlepšem in najudobnejšem paru copatov na svetu. Vse te smisle poslovanja je mogoče udejanjati samo z ljudmi, ki s teboj delijo podobne vrednote in strasti.

Poleg omenjenih najprepoznavnejših kosov znamke so tu tudi gugalnice, sama sem eno preizkusila na Mesecu oblikovanja in ponesla me je v čas otroštva. Na prvi pogled je ponudba izdelkov Kaaita resnično široka in raznolika, kaj pa je njihova skupna rdeča nit?

Vsi naši izdelki so izdelani zato, da pripovedujejo zgodbe. Zate navijajo na tvoji poti v življenjski slog, ki je zdrav in spoštljiv do okolja in okolice. Morda bo uporabnik zaznal, da je copat izdelan iz manj sestavnih kosov in postopkov, morda ga bo očaral rokodelski detajl, šiv na primer, ali pa se bo samo preprosto vrnil v svoje brezskrbno otroštvo, ko se bo zagugal na gugalnici ding dong. Če bi združili besede eko, zabava, preprostost in dizajn v eno besedo, potem bi bila ta beseda prav gotovo“kaaita”.

Prisegate na slovenske materiale in slovenske delovne ročice, ste povedali v nekem intervjuju. Kako se spopadate s konkurenco "megalomanskih" podjetij z izkoriščevalskim načinom poslovanja in "outsourcano" delovno silo?

Z njimi se ne spopadamo. Na področja, kjer "zmaga" glasnejši, vidnejši ali tisti, ki lahko ponudi privlačnejše popuste, sploh ne posegamo. Zelo skrbno izbiram, kje se pojavljamo. Vem, kje in kdo je naša ciljna skupina. Naši kupci niso mainstream, cenijo dober dizajn, dodano vrednost in zgodbo. Ni jih treba prepričevati o razlikah med nami in megalomani. Vedo, kaj hočejo in iščejo. Naš proračun za komuniciranje je manjši, kot je proračun velikih korporacij za kavo. Pa vendar smo slišani in zaželeni. Naša moč je v substanci in vrednotah, pri katerih ne sklepamo kompromisov.

V preteklosti ste sodelovali z veliko korporacijo, enim največjih slovenskih mobilnih operaterjev. Kako ste v tej navezi uveljavili svoj prav?

Sprva precej preprosto. Bilo je podobno kot na prvem zmenku. Razlike med partnerjema so privlačne, možnosti za njihovo sinergično dopolnjevanje in skupno rast velike. V odnosu smo oboji ohranili svojo identiteto in zaradi spoštovanja raznolikosti skupaj ustvarili res veliko presežkov. Zgodilo pa se je, da po petih letih sodelovanja teh sinergij ni bilo več mogoče ustvarjati. Na taki točki imaš potem samo dve možnosti: ali se en partner ukloni in podredi ali pa sodelovanje prekineš. Vesela sem, da smo oboji izbrali drugo možnost. Sodelovanje in naročnika imam v izjemo lepem spominu. Ohranili smo tudi lepe medsebojne odnose.

Vam je ekonomska izobrazba "pomagala" pri postavljanju svoje manufakture na noge?

Izjemno. Podjetniški duh in znanja s področja trženja in graditve blagovnih znamk so ključna za uspešen vstop v poslovni svet. Zelo tudi uživam raziskovanju in udejanjanju novih poslovnih modelov. Predvsem pa kot ekonomistka čutim moralno dolžnost, da z dejanji in zgledom delovanja naše manufakture vsaj malo popravim slab vtis, ki so ga na ekonomiste vrgli strogo racionalni, čustveno hladni in preračunljivi ekonomisti.

V vaši spletni trgovinici je bilo mogoče kupiti knjigo o znamkah, katerih obstoj ni določen le z dobičkom. Kaj pa je tisto več v ozadju vaše znamke, za kaj si prizadevate?

Verjamem, da mora motiv za poslovanje, za obstoj podjetja, temeljiti na nekem višjem smislu. Spoštljivo poslovanje, ki izhaja iz avtentičnosti, poznavanja ključnih smislov obstoja lahko daje družbi največ. To so podjetja, ki vedo, zakaj obstajajo in kakšne spremembe želijo povzročati s svojim obstojem.

Kaaita na primer, je igrivo povabilo v svet trajnosti, sodelovanja in kreative. Vsak naš izdelek ima pozitiven učinek na vsakdan uporabnika. Kaj vzamemo, kako in kaj proizvajamo, kakšne odpadke povzročamo, na kakšen način sodelujemo, je vprašanje etike poslovanja naše manufakture. Če začnemo sklepati kompromise na teh temeljih, pade naš model, smisel obstoja. Pravi izziv je te lepe besede izvajati v praksi. Natančno jasno ti mora biti, v kaj želiš, da se razvija tvoje drevo. Kaj so plodovi, za katere si prizadevaš.

Velikokrat je treba reči "ne". "Ne" prodaji v trgovinah, ki svoj uspeh gradijo na akcijah, popustih in ne gradijo na dodani vrednosti. “Ne” številnim, skoraj vsakodnevnim ponudbam iz Kitajske, da nam s čudovitim filcem iz kitajske izdelajo "naše" izdelke za precej nižjo ceno, kot to počnemo zdaj. "Ne" pritiskom po sledenju modnim smernicam, ki se spreminjajo na tri mesece. "Ne" produciranju novih in novih izdelkov samo zato, da ustvarjamo vtis, da je pri nas vedno kaj novega.

Pred časom ste k sodelovanju povabili publicistko in blogerko Uršo Jerkič in fotografinjo in blogerko Ano Hribar, posneli ste serijo lepih in igrivih fotografij. Prisotni ste na družbenih omrežjih, pišete blog … Kako pomembna je vloga mnenjskih voditeljev in vzornikov ter prisotnosti na družbenih omrežjih pri razvoju neke znamke?

Verjamem v navdih. Zato k sodelovanju povabim ljudi, ki so mi v navdih, ljudi, katerih delo in življenjski slog oplemeniti Kaaito, in upam, da tudi nasprotno. Skupaj ustvarjamo nove zgodbe in razvijamo presežke. Takšno je bilo tudi sodelovanje z izjemnima Uršo Jerkič in Ano Hribar. Ko izbiram sodelavce, ne izhajam iz tega, kolikšen je njihov doseg. Pomembnejši sta mi kakovost njihovega dela in inspirativnost sodelovanja z njimi.

Vaši izdelki so prek spleta na prodaj tudi v tujini ... Kako ste zadovoljni s prodajnimi rezultati?

Pred približno dvema letoma sem se odločila, da izdelke ponudimo tudi v tujini. Trg se odpira korak za korakom, odzivi so zelo lepi. Čudovita, še sveža je izjava trgovca, ki je prosil, da mu pošljemo naše kataloge z vključenimi vsemi našimi izdelki, saj želi, da čim več njihovih kupcev obišče tudi našo spletno stran, da spoznajo našo blagovno znamko in zgodbo, ki stoji za njo. Poleg prodaje posameznim kupcem prek spleta, prodajamo tudi trgovcem, ki naše izdelke ponujajo v svojih trgovinah. Nekatere oblike sodelovanja so zelo sodobne, uživam ob odkrivanju popolnoma novih globalnih možnosti. Hkrati pa me navdušuje spoznanje, da obstaja precej kupcev, ki cenijo, da črpamo navdih v ohranjanju rokodelskih spretnosti in znanj. Prodajamo praktično na vse konce sveta: Singapur, Japonsko, Avstralijo, Ameriko. V Evropi največ prodamo v Anglijo in seveda doma v Sloveniji.

Kaaita je igrivo povabilo v svet trajnosti, sodelovanja in ustvarjalnosti. Vsak naš izdelek ima pozitiven učinek na vsakdan uporabnika.

Naš proračun za komuniciranje je manjši, kot je proračun velikih korporacij za kavo. Pa vendar smo slišani in zaželeni. Naša moč je v substanci in vrednotah, pri katerih ne sklepamo kompromisov.

Velikokrat je treba reči “ne”. “Ne” prodaji v trgovinah, ki svoj uspeh gradijo na akcijah, popustih in ne gradijo na dodani vrednosti. “Ne” številnim, skoraj vsakodnevnim ponudbam iz Kitajske, da nam s čudovitim filcem iz kitajske izdelajo “naše” izdelke za precej nižjo ceno, kot to počnemo zdaj. “Ne” pritiskom po sledenju modnim smernicam, ki se spreminjajo na tri mesece. “Ne” produciranju novih in novih izdelkov samo zato, da ustvarjamo vtis, da je pri nas vedno kaj novega.