Prepoznavni znak blagovne znamke Ananni, katere prvi izdelek je zibelka Growing with love, je pentlja. Foto: Ananni
Prepoznavni znak blagovne znamke Ananni, katere prvi izdelek je zibelka Growing with love, je pentlja. Foto: Ananni
Zibelka, gugalnica in igralna podloga. Foto: Ananni
Ana Črešnik stremi k temu, da morajo biti izdelki uporabni dalj časa. Foto: Ananni
false
Zibelka Growing with Love (Ananni) je na pohištvenem sejmu Ambient Ljubljana v sklopu Top idej - borz znanja prejela nagrado. Foto: Ananni
Zibelka trdno dno, ki s štirimi visečimi vrvicami postane samostojni element - gugalnica. Foto: Ananni

Otroška zibelka, ki prvih nekaj mesecev otrokovega življenja raste skupaj z njim, se je v glavi Ane Črešnik in Aljaža Verčka (studio AVD) razvijala kar nekaj časa. "Na faksu so nas učili razmišljati v smeri, da mora biti neka stvar uporabna dolgo," pojasnjuje 23-letna Ana in nadaljuje, da so otroške zibelke uporabne le nekaj mesecev, "ker pa takšni izdelki niso ravno poceni, je zelo pomembno, da so dolgo uporabni. Pri tej zibelki je dodana tudi sentimentalna vrednost, saj raste skupaj z otrokom."

Osnovna oblika zibelke Growing with Love (op. p. rasti z ljubeznijo) je preprost pravokotnik, izdelan iz centimetrskega sloja pene in centimetrskega sloja trše polsti, prešit z mehko bombažno tkanino. "Idejo sem dobila, ko sem nekje videla posodo iz filca, izdelano brez spojev," se spominja absolventka Industrijskega in unikatnega oblikovanja (ALUO). Tako je nastala večfunkcionalna zibelka z detajlom pentlje, ki je prepoznavni znak blagovne znamke Ananni (skovanka iz ljubkovalnega imenovanja "Ana Ani").

Tri v enem
Poleg tega, da "zibelka predstavlja varno zavetje in obljublja miren spanec," kot svoj izdelek oglašujeta oblikovalca, se zibelko za dojenčke, ki je zložena po logiki japonskega origamija in na vsaki stranici speta s kovinskimi varnostnimi gumbi, lahko razdre v igralno podlogo 144 centimetrov krat 84 centimetrov (notranjost zložene zibke meri 80 krat 40 centimetrov). Za ravno dno je pod samo košaro vstavljena še trša podloga iz vezane plošče (prav tako obložena z mehko peno in prešita z bombažno tkanino), ki je kot samostojni element uporabna kot gugalnica. "Debelina vezane plošče je 0,8 milimetra, prečne plošče pa so lepljene pod kotom devetdesetih stopinj, zato jih ni možno zlomiti," pove sogovornica.

Formo izdelka poleg pene in polsti utrjujejo še štiri viseče vrvice, s katerimi izdelek pritrdimo na strop ali konstrukcijo. Zibelka je namreč zasnovana na dva načina: kot samostoječ ali viseč element. "Konstrukcija samostoječe zibelke bo v obliki indijanskega šotora tipi, ki je kasneje lahko uporaben tudi za igro, s čimer znova nekaj pridobiš," pove Ana.

Najprej testiranje, potem na trg
Izdelek, ki je v celoti narejen v Sloveniji, je sicer prepričal žirijo na Top idejah – borza znanja (2015), na katerem so v sklopu pohištvenega sejma Ambient Ljubljana podelili tri enakovredne nagrade za drzne ideje perspektivnih arhitektov in oblikovalcev, a treba se je zavedati, da to vendarle še ni končen izdelek, temveč prototip.

Če imate doma malčka in tako nagonsko vključene varnostne senzorje, se vam ob pogledu na zibelko postavi kar nekaj vprašanj: kako močne so vrvi in kakšna je njihova nosilnost, kako dobro je zavezan vozel pod podlogo, ali so stranski gumbi, s katerimi je fiksirano ogrodje zibelke, dovolj močni, da se pod težo ne razpre. "Ko bo vse dodelano, jo bomo dali na testiranje, da bomo zadostili vsem varnostnim standardom – brez tega zibelka sploh ne gre na trg … To je naš tretji model zibelke, ki ga bomo še naprej izpopolnjevali. Na trg jo nameravamo lansirati naslednje leto, nekje marca ali aprila."

Cilji Ane in Aljaža so smeli. Na vprašanje, ali bodo v Sloveniji sploh imeli dovolj kupcev, ki bodo za "funkcionalno-stilistično oblikovanje s pentljo" pripravljeni odšteti nekaj sto evrov več od cenovno dostopnejše ponudbe diskontov, Ana odgovori: "Glede cene nismo skeptični. Ne apeliramo na to, da jih bomo prodali več tisoč po vsem svetu, naša prodaja bo butična, saj želimo graditi blagovno znamko." Kljub neizkušenosti sta k projektu pristopila z vso resnostjo, ki jo pri mladih slovenskih oblikovalcih vse prepogosto primanjkuje. Tako sta oblikovala ekipo, ki bo skrbela za trženje, PR, prevajanje in prodajo njunih izdelkov - te bosta še naprej oblikovala in izdelovala pri lokalnih obrtnikih na Koroškem, natančneje, v Mežici. In čeprav njunega izdelka sploh še ni na trgu, sta z mislimi že pri njegovi nadgradnji.

* Izbor objav v rubriki Lepota bivanja je uredniški in ne gre za plačane oglase.